-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta kedua-dua ibu bapa ku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta kaum kerabatku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta guru-guru ku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta sahabat-sahabatku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta umat Islam terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cintaku kepadaMu-
<3<3<3
-ISLAMKANLAH JIWAKU-

~AAMEEN..AAMEEN..AAMEEN..~

Thursday, March 1, 2012

W.A.N H.A.I.K.K.A.L F.I.K.RI

BISMILLAH...

19/1/12

HAIKKAL..nama yg diberi ..
sungguh indah name itu..
seindah sekiut muka empunya name..
budaknya comel n xdela nakal sgt..
cara dy bergurau pon xkasar..
tp bila dy kene kacau ,cubit,kat kawan2 nya..dy xbls balik..dy hanya senyap sebentar kdg2 tersenyum manis dan terus main kmbali..dy sangat manja..manja dengan aku..

hari pertama kami biasa2 sj..hr kedua aku menjadi guru kepada budak2 4thun ni,haikal dah mula rapat ngan aku..makin rapat..asyik nk bermnja je nga aku..nk duk ats riba je..aku suke..hehe..dy sllu snyum..comell la budak ni..cgu ja kata dy tgl kat pdg embun..hmm yeke..jauh tu..klu kg kutan ni je mybe ada chance blh jumpa plk lau aku xngajar dy or bile2 aku blk cuti sem nanti..aku pasti akan sgt2 rindukan budak2 kiut2 ni lepas ni terutama haikal dan aisyah..hmm..i like them n luv them very much especially haikal..perangainya wajahnya fizikalnya ade sdikit sama dgn hakimi..

ade satu masa,dy nanges..lps tu k.ja nk amek dy..tp dy xnak nga k.ja dy tnjuk ke arah aku..dan pabila aku amek dy,dy trus senyap..aku ltk dy kat tepi jendela utk dy cr mn ayam..utk tngkan fikiran dy..see...!!tu Baru HARI ke-2..dah mula rapat nga aku..hihihi... ^______^ sukenye..!!

hmm,tadi kasian kat dy,dia jatuh tersembam..sbb kene tolak kat aiman..hmm budak,biasala ,,yg jenis hyper active..kasiannya,dberdarah sampai bibirnya..aku sedikit gerun..dan bwk dy kluar dr bilik tu ..n mtk tisu ngan k.nab..tp mlgnye tisu xde..."tisu..tisuuu..",pinta haikal smbil menangis menahan kesakitan..aku pon mtk kain tuala je la nga k.nab..dan aku terus lap bibirnya yg luka ats bwh..menempuh nmpk bibirnya..n aku pon lumur ubat gamat di bibirnya..smoga cpt smbuh ye syg..nt dtg skolah hr rabu ni tau..tp lau xbrp sht duk umh aje tau..pasti cgu akan merinduimu,,smoga cpt smbuh haikal syg..budak2 pon pandai mtk tisu bila dirinya cedera..hmm,bijak sungguh budak2 zmn skrg..bgus2.. hehe :)

lps kjdian tu,straight dy nk duk nga aku je..aku pgi ctu dy ke ctu,ke sana dy ke sana...aku suka dy bertepek nga aku.hehe..bila aku duduk,dy nk duk ats riba ku..ish2..tergeleng-geleng kepala ku..suka aku tgk dgn telatah anak kecil ini..budak jenis nanges kejap2 je..tp yg lemah tu bila dy menjerit..adoii,kuattnyee..bingit telinga..ish2..hehe..

hmm,sbnrnya dr mula2 dy dtg pg tadi lagi asyik nk melekat je nga aku..aku teman dy mkn hr ni kat dapur..dy mkn lambat,,so aku nk tinggalkan dy nk g kls budak 6thun..dy xbagiii..aku bgun ckit dy merengek..sambil tersenyum..haikal2,,hehe,,comel je..smoga lmbt mmbesar ye(lmbt meningkat usia) sbb cgu nk main nga haikal lg..bila dh besar xleh nk main dah..

bila time rehat aku suh dy mkn tp dy mcm xnk mkn mungkin sbb tkut sakit bibir tu..so aku pon cuba cubit ckit roti goreng utknye..n dy nganga mulut dy.."ha,blh pon mkan..nah amek ni."...dy pon amek spruh stlh aku amek spruh utku..ala,manjanya nk mkn pon kene suap ni..hehe..


ade tu,dy duk ats riba aku n berdiri mcm nk tutup muka aku..aku ingt kan dy nk usik aku,,rupanya dy bt gtu dy nk peluk aku supaya bibirnya lekat rapat nga pipi kanan ku..dy nk cium aku upenye..hehe,,nakalnye dak ni..lps tu,dy tgk aku nga mata membundar.."aik,,xsakit doh ko mulut tu.."terkejut jugak..hehe..aku tnya dy smbil tunjuk ke arah diri ku "sapo ni?"..jawabnya smbil xbrpa jls"cik..guu.."..taw pon..pandaiii~~haikal ni belum fasih berkata2..

kemarin ms nk balik dy duk ats riba ku..dan merenungku dgn pdgn yg tjm..lame..aku cube gerak2 kpla aku..dy pon turut gerakkan mata dy..utk terus perhatikan wjhku..dy mengamati wjhku..aku tergamam..dlm benakku knp anak kecil ini melihatku sedemikian rupa..knpa?apakah yg ada dlm benaknya..apakah dy sedang mensave wjh ku..supya xlupa akn wjhku?klu bgtu bguslah..aku suka..aku hanya tersenyum pdnya...alangkah bgusnya aku bisa tahu apa tujuan ank kecil ini melihatku sdemikian rupa..;)

renungan tajam matamu,
senyumanmu yg menawan,
gerak geri mu yg membuatku tertarik,
kemanjaanmu telatahmu membuatkan aku menyayangimu..
aku tidak tahu sejak bila bibit2 kasih syg ini muncul dlm diriku..
aku menyayangimu sptmana aku menyayangi adikku dan sepupuku..meskipun aku sudah tiada adik kecil..

terima kaseh krna mengajarku bgaimana rs sygnye seorang guru terhadap anak muridnya,
terima kaseh syg kerana mengajarku erti kesabaran,
mengajarku bgaimana sukarnye menjadi guru,
namun walau sesukar mna pon ia tetap menyeronokkan,
kerana dikau begitu berharga,
dikaulah generasi harapan ke arah menegakkan Islam tercinta dgn unggulnya..
smoga menjadi anak2 yg soleh solehah..
aameen3...

happy holidays anak2 muridku <3..

No comments:

Post a Comment

Raef -Peace and Blessing