-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta kedua-dua ibu bapa ku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta kaum kerabatku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta guru-guru ku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta sahabat-sahabatku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta umat Islam terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cintaku kepadaMu-
<3<3<3
-ISLAMKANLAH JIWAKU-

~AAMEEN..AAMEEN..AAMEEN..~

Thursday, January 27, 2011

RINDUku untukmu siri 1

bismillahirrohmanirrohim..

pada petang yg begitu indah nan permai lg mendung yg menyamankan ini aku sgt bersyukur kpdMu ya Allah krna hari ini aku masih diberi peluang untuk bernafas..

rindu ini sudah tidak tertahan lagi untukku memendamnya..rindu ini smkin hari smakin sarat..shinggakan tergerak hatiku untuk meluahkannya di sini..rindu itu lumrah,fitrah manusia..bgitu sucinya sifat rindu ini..rindu yg mampu mewujudkan sbuah cinta yg begitu suci tulus lg murni dalam kalangan makhluk yg bergelar khalifah di muka bumi ini..

bagaimanakah keadaanmu di sana?aku teramat-amat merinduimu..saban hari pagi petang siang dan malam aku teringatkan dirimu..dirimu begitu gagah dgn adanya BENTENG PERTAHANAN(AL-QUR'AN) yg begitu kuat drpd terjatuhnye dirimu..

sebab itu aku mengagumimu..sejak form 4 lagi aku bertekad untuk berjumpa dgnmu..dalam fikiran ku ini hanyalah ada dirimu..naluriku kuat mengatakan bahawa aku mampu bersua jua denganmu suatu hari nanti..hari itu bgaikan smakin hampir..aku yakin bhw aku mampu untuk ke sana ..insyaAllah kita akan berjumpa jua..kerana ibu bapaku pon sudah merestui dan mengizinkan diri ku untuk bertemu dgnmu..

setiap ape yang ku lakukan aku bagaikan terbayang bhw aku sdg berada di tmpatmu walhal aku berada di sini..di sini..di malaysia..tidak di tempatmu..aku merasakan bhw jasadku sememangnya berada di malaysia namun fikiran ku kerap kali berkunjung ke tempatmu..

meskipun aku diberitahu bhw belajar di tempatmu itu begitu sukar..banyak cabaran yg perlu ku tempuhi..namun itu tidak mematahkan semangatku untuk menjejakkan kaki ke sana..berdasarkan cerita2 guru2 ku bljr di tempatmu itu begitu hebattt..bumi yg penuh dengan barokah..mendengarkan bgimana pelbagai ragamnya masyarakat di sana..aku ingin melihat bumi ini dgn seluas-luasnya..

aku ingin mengaut ilmu dgn sebanyak-banyaknya..dgn izinNya aku mampu menguasainya...aku ingin memperkasakan bhasa al-qur'an..aku ingin merasai bagaimana bertalaqqi dgn syeikh2 yg hebat2 yg ada di tempatmu..smkin byk ilmu ku smkin ku tahu betapa jahilnya diriku..

dalam fikiranku meskipun aku ditawarkan untuk ke tempat lain namun hatiku ini tetap mensabatkan hatiku untuk ke tempat mu..bagiku tiadalah tempat yg paling mulia melainkan di tempatmu..dgn itu aku blh berjumpa dgnmu hari2..bljr di tempatmu..berada di sisimu..maka terubatlah rinduku yg sekian lama ku pendam..

rindu ini begitu berat ..ianya xmampu aku luahkan walaupon mem'post' kannya..hmpir saban hari aku berbual ttg dirimu bersama shbtku..kami sgt suka membicarakan dirimu..smoga tiada halangan untukku bersua dgn mu..

aku bgAikan dpt merasai bhawa engkau sedang melambai-lambaikan tangan ke arahku..
agar aku cepat datang kepadamu..
engkau menunggu ku dgn penuh setia..
untuk menyambut kedatanganku dgn tangan terbuka..

YA ALLAH kabulkan doaku ini untuk bertemu dengannya..
temukan aku dgn dia ya Allah..
smoga aku berjaya menjejakkan kaki ku ke tempatnya..
smoga akhlakku sentiasa menjadi smkin mantap dari hari ke hari..
dan smoga aku menjadi seorang muslimah yg sejati yg sentiasa mengingatiMU pd setiap hembusan nafasku..
dan permudahkanlah untukku sgla urusanku pd stiap keadaan..
dan semoga ALLAH yg maha pemurah menjadikan aku seorang yg berjiwa KENTAL..

~AAMEEN...AaMEEN....AAMEEN~
^____^
<3 <3 <3

No comments:

Post a Comment

Raef -Peace and Blessing