-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta kedua-dua ibu bapa ku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta kaum kerabatku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta guru-guru ku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta sahabat-sahabatku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta umat Islam terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cintaku kepadaMu-
<3<3<3
-ISLAMKANLAH JIWAKU-

~AAMEEN..AAMEEN..AAMEEN..~

Tuesday, September 14, 2010

ubat cetirizine dihydrochloride

Salah satu pengobatan yang dianjurkan dalam penanganan alergi adalah dengan pemberian obat anti histamin dari generasi terbaru seperti cetirizine dihidroklorida. Berbeda dengan antihistamin generasi pertama, antihistamin generasi terbaru umumnya bersifat mengurangi rasa kantuk, dan sebagian lagi bersifat anti-inflamasi ringan. Saat ini, obat anti histamin cetirizine dihidroklorida telah masuk kedalam kategori Obat Wajib Apotek dari Badan POM sehingga dapat dibeli di apotek melalui resep dokter.

**cetirizine dihydrochloride adalah ubat generasi kedua slps antihistamin..
**mampu menangani alergi.
**tahan gatal..

p/s:PERHATIAN:jangan abaikan alergi sperti gatal2 hidung kerana alergi dapat mengganggu aktiviti harian anda dan menurunkan kualiti hidup anda..

selain itu,jika dibiarkan atau endah tidak endah dengan alergi yg anda alami akan menyebabkan timbulnya penyakit lain yg lebih berbahaya!!sila ambil perhatian dgn kesihatan anda..

untuk maklumat lanjut sila layari- http://medicastore.com/berita/136/Tangani_dengan_Tepat_Alergi_Anda.html

opppppppsssss...........maaf jika ada yg tersalah..sbb aku ni bukannya pandai sgt sains..hihihikkkk
sekian.. =)

Tuesday, September 7, 2010

wahh,,tak sangka!! ^__^

salam..

hari ni kuar ke kb mall bersama abang2,eka n waddah..yg pegi ade mau beli baju kurung,ade yg mau beli selipar la kasut la,nk beli bju t-shirt la, sluar la,n mcm2 la...hmm,,pilih punya pilih hmpir sume kedai selipar kat dlm kb mall kami pegi..uhh,,nk buat cmne,aku try memang ade yg berkenan.tp tkut ade lg yg lbih cntik n lebih berkenan kat kedai lain.so sbb tu,g tgk kat kedai lain lak.tp last2 ade jgk yg berkenan kiranya blh thn la cntiknye..so aku pon beli la yg tuuu..

pd ms yg sama,semasa auntie aku m'byr kat kaunter aku ternampak seorang jejaka yg mana dalamannya berjiwa muda yg sudah pasti di akhirat kelak beliau adalah pemuda yg kekal abadi..beliau berkopiah putih n rasanya berjubah putih kot td..imej beliau samala seperti yg aku lihat kat gmbar...yg mana beliau bersama seorang bidadari berpurdah yg berpakaian itam yg turun dr kayangan..simple tp amat terserlah kecantikkannya.. =)
isterinya mmg cantekkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!

aku mcm xpercaya dpt jumpa beliau scara kebetulan..dua kali aku pandang untuk pastikan adakah betul beliau org yg aku jumpa..yeah,,memang pasti beliaulah..beliau sedang mendukung anak perempuan kesayangan yg berambut kerinting tp berwarna oren gtu..semulajadi mungkin..memang cantik rambut anaknya itu..putih plk tuh kulitnya..aku ingin menegur,tapi aku malu..so,pandang je la beliau..heheh..asal duk kelantan loni??beliau kan org ganung..ohh,,mungkin bininya org kelantan kot..sdp r dgr beliau ckp ganung...

nak tau ke sape beliau??ahh,,nk tau ke??hihihik..


k aku gtau..beliau ialah US.AZHAR IDRUS!!wahhhh,,xsangka..aku xsangka..aku xsangka..aku sgt hepy..pastu kami pon berlalu pergi..mata aku melirik memandangnya smbil berlalu pergi.baibai ustat..hmm bez sgt aku dgr beliau bg ceramah kat msjid terengganu..tp aku dgr kat tenet je..tu pon aku baru je knl beliau thun ni..

k yg tu je yg aku nk ckp sebenarnya..hehe...ntah..aku rasa mcm nk gtau satu dunia je bhawa aku tlh terjumpa dgn ustat nih..orang soleh gtu..k skarang aku dh gtau..

-!peace!-

wassalam.. \(^__^)/ =))

Saturday, September 4, 2010

Tidak tenang

salam ramadhon kareem wa barokah..

terasa nk post satu entry lak malam nih..tau knp??sebab aku rasa terharu sgt dgn si fulan nih..si fulan nih adalah orang indon....ini dialog yg berlaku antara aku dan dia kat fb....

------------------------------------

si fulan: assalamualaikum.


jamilah: slm.

jamilah: r u muslim?


si fulan: ya...knp ???ap tulisan salam aku salah ya....

jamilah: x

si fulan: truz knp kamu tny klw ku muslim...??

jamilah: cuma,aku lihat foto2 cewek di dalam profile mu itu tidak begitu enak dipandang

jamilah: kamu tau kan maksud aku??maaf jika terasa

si fulan: foto aku yg mana kamu masud...???

si fulan: nda ap2

jamilah: mana2 aja

si fulan: yg kamu rasa tdk enak di pandang dgn foto2 aku,bisa kamu jelaskan kenapa...???tolong ya...

jamilah: itu,fotonya mendedahkan aurat

si fulan: maaf...nanti di hapus

jamilah: maaf ye jika terasa..tp ni untuk kbaikan kamu jgak

si fulan: nda ap...
malahan aku bersyukur krena da saudara muslim yg mengingatkan saya.
thanks ya

jamilah: sama2

si fulan: ^_^

-------------------------------------------

huh!baru lega hatiku..nasib baek dy terima teguran ku dgn positif..mulanya aku takut jugak nk tegur..selang beberapa minit kemudian aku melihat di profile nye sudah xde lagi foto2 yg amat2 xsedap dipandang itu..semoga Allah menjadikan dy di kalangan mereka yg soleh...dan harapnye dy sentiasa berusaha memperbaiki diri..

xlupa jgk untuk diri ini,dan semua umat islam khususnya kedua-dua ibu bapaku yg tercinta yg sgt aku kasihi..

-Ya Tuhanku, berikanlah ibu bapaku setengah berat semut Jarrah cintanya kepada-Mu-
-Ya Tuhanku, berikanlah kaum kerabatku setengah berat semut Jarrah cinta mereka kepada-Mu-
-Ya Tuhanku, berikanlah guru2 ku setengah berat semut Jarrah cinta mereka kepada-Mu-
-Ya Tuhanku, berikanlah sahabat2 ku setengah berat semut Jarrah cinta mereka kepada-Mu-
-Ya Tuhanku, berikanlah setiap umat Islam setengah berat semut Jarrah cintanya kepada-Mu-
-Ya Tuhanku, berikanlah aku setengah berat semut Jarrah cintaku kepada-Mu-

~AAMEEN..AAMEEN..AAMEEN..~
--@@


Raef -Peace and Blessing