-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta kedua-dua ibu bapa ku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta kaum kerabatku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta guru-guru ku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta sahabat-sahabatku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta umat Islam terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cintaku kepadaMu-
<3<3<3
-ISLAMKANLAH JIWAKU-

~AAMEEN..AAMEEN..AAMEEN..~

Thursday, September 17, 2009

Macam-macam~~

salam alaik...

sdg kawan aku asyik membonceng moto ksayangan auntie aku y kini tlh diambil alih oleh aku utk mengasihinya dan aku berada dibelakangnya untuk pulang ke rumah dari sekolah...tiba2..kami terlihat seekor lembu y kelihatan pd zohirnya emmm marvelous shj dagingnye..gemuk dan berlemak..berwarna coklat kehitaman sdg meragut rumput..lgi best klu dibuat rendang..ekeke,,

aku pon menegur lembu tersebut smbil motor dibonceng oleh bestprennn ku.."ehh lembu,loghat(cepat) yo wak gemuk body..soba la..raya haji lmbt lagiiii...ehh xpo2 teruskan2 meragut utk prepare rya hji..xlamo doh..hehe.." smasa kami melintasi ia,ia terus mendengus dan maju stapak ke depan serta merta membuatkan kami terkezzuuttt shingga hampir tercAbut jantung kami..dan dgn expressnye kwn aku menambah lajukan had laju motor dgn jantung berdegup kencanggg.......dupdapdupdapdupdap....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

...............................

mcm biasa aku pegi smyg terawih..sering shj aku melihat bdk2 pompuan y merupakan lpsn UPSR duk kat belakang solat dgn main2..dan amatlah mereka itu gemar mengganggu mereka2 y lbih kecik mhupun y remaja spt aku utk meneruskan solat tersebut...huhuhu....tergugat iman aku bile duk ngan merka..mrka suka sgt kacau dgn berlakon ala2 mak andam..dan org y slt spt org y mhu dimekap.."utk memerahkan bibir...."smbil membuat gaya nya y top xberpa nk top....ehehe..

adapun smasa aku bru je nk bgun utk mulakan solat..pd msa y sama budak pompuan y kecik lgi putih bersih comel kiut memiut itu berlari anak mak bapak dgn melintasi ku tnpa aku perasan..tiba2...ddegummm!!!! dgn xsngaja dy tlh melanggar kpalaku..huhu..... "aduhhhhh(olok-olok sakit).......ganahnyo awok..."aku berkata dgn suara pnuh kelembutan bgaikan slmbut shalus sutera kasih sayang..kuikuikuikuikuikuikuikuikuikuikuikui.................

sementara kemudian seusai je aku selesai solat terawih y ke berpa kali ntah..tiba2 berterbangan terbus.."pabb!!" kene muka aku lagiiiiiiiiiiii...apala nasib...budak y same tu jgk y baling...adeiiihhh...bdk y mane satu xtau la sbb mereka adeq beradeq kembar..bdk2 kembar inilah y tlh mem'buli' aku pd mlm y same y apbila ditegur mereka hanya senyummm dan ketawa mcm ni =) ...aku hanya tersenyum dgn gelagat mereka...sbb bkn sakit ponn...heheheheehehehhehehehheheheheheheheheheh...................

...........................
keAdaan di dalam kelas ktika bulan romadhon..

aku dah siap simpan sume dah buku2 kertas2 kotak pensel dan y sewaktu dgnnye ke dlm beg..pkirnye cgu dah xmsk so bukakla klb bual ngan kengkawan..dtgla slh sorang classmate aku mendekatkan diri kpd group kami seraya bkata..."sapo nok beli baju t-shirt ni??" dia ni gemar sgt mempromote brg2 jualan..direct selling katakan..haha...bgusla dy..mmg mewarisi sft ibu ayahnye...

ainatul y merupakan group aku berkata dgn penuh minat.."eh comenyo baju ni..kain pon sedap(lembut)..nak2.....brapa harga??" "rm17" (kot..aku dah lupala harganya..klu korang nak tau korang selidik sendiri la..xpon bgtau kat aku lau nak..blh aku kasitau sma dy...hohoho...group aku pon menyetujui pendapat ainatul niihh...

lps tu,,aku suh dy try bju itu..lalu dy menyarungnya dgn berlapikkan bju skolah di dalamnye..tiba2 ..."alamak!cgu!" aku tergamam... cgu lelaki sub matematik msukkkk scara mengejut membuatkan kami terhuru-hara.....pempromote y tgh duk mkn keropok pedas dgn santai dan relex cpt2 sorok keropoknya dan sgera ke tempat sendiri supaya xdisedari oleh cgu tersebut..mnakala ainatul plk cpt2 buang bju tu..howw...xsampai sesaat pon dy buang..lajunya mcm kilat...kehkehkeh...aku ktika itu sgera duduk di tempat aku shinggakan terbawak pen ainatul bersama aku tnpa aku sedari..bile aku sdr, aku kembalikan pen itu kpd empunya tuan..kawan2 dibelakang tersengeh dgn gelagat aku..kuikuikui...

siap jwb slm dan baca doa,cgu y tgh duduk itu seraya berkata smbil melemparkan senyuman mnisss semanis madu..."hehem ade org duk mkan rupanya.."cgu ni sentiasa murah dgn senyuman tp kadang2 aku mengantuk bile dgr dy ngajar..ape la aku ni..y kwn aku plk bile cgu tu msuk je mula la mata dy nk stat mengantuk..apo peseng la...terok kan??(dah memang teruk pon ko dan kwan ko tuuu...lenkali jgn buat lagiiii...) huhuh..insyaAllah.....senjak 2 menjak ni aku xbrapa paham cgu tu ajar mgkin sbb aku xnk bljr akademik bt msa skarang utk tekan SMU...huhu..

k lah nk g solat lu..salam lebaran sume...i lap u,u labi air..skadar gurauan jgn marah t cpt tuaaa...
=)

No comments:

Post a Comment

Raef -Peace and Blessing