-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta kedua-dua ibu bapa ku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta kaum kerabatku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta guru-guru ku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta sahabat-sahabatku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta umat Islam terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cintaku kepadaMu-
<3<3<3
-ISLAMKANLAH JIWAKU-

~AAMEEN..AAMEEN..AAMEEN..~

Thursday, August 20, 2009

Syahru Ramadhan



bismillah..

salam ceria,
syahru ramdhan merupakan bulan y tramat indah dan sungguh bermakna bg kita umat Islam..bahkan dlm bln ini jgklah kita dilimpahi rahmat drNya swt..sy sgt bersyukur krn bile lahir je,automatik dah jd Islam..sy bersyukur krn mempunyai Rasulullah saw sehebat dan segagah Nabi Muhammad saw..betapa baginda sungguh mulia di mata ku..tp apakan daya mustahil sy akan mjadi semulia baginda..

tidak ade siape pon y mampu menggantikan baginda..tiada kitab lain stlh al-qur'an..dan tidak ada rasul stlh nabi muhammad saw..sesungguhnya nabi saw itu adlh nabi y terakhir bg kita..bg mereka y beriman sudah pasti mereka tertunggu-tunggu dan merindui bln y penuh rahmat n keberkatan ini..serta gembira dan bersyukur akn kehadiran bln ini..akn ttp bg mrk y sbliknya berfikiran sebaliknya..bg sy, bile dtgnye bln ini sy rase lebih bersemangat dan seronok sbb ape??pertama-pastinye puasa bersame-same bkn sorang2..hehe..and then..smyg terawih ramai2 brla ade smgt..klu sorang2 mmg xjd.bile mls je xde org y nk bg smgt..klu ramai2 ni,mgkn kwn akn bg smgt,x pon suasana org ramai berjemaah.=) wlaubagaimanepon rase ini smkn lame smkin pudar..kpd sesape y ade feeling sme mcm sy JOM kita cuba elakkan drpd berulang!!

sy stuju dgn kata2 dlm pic kiasan kat ats tu..so sy tmbhkan biar bg lengkap lagi...kita juga kena puasa sume seluruh anggota bdn kita..kesimpulannya mcm ni lah puasa diri brmakna puase dr segi zohiriah dan batiniah.ingat jaga mata jaga lidah jg sume lah kucing pon blh moto ke..huhu.. SLAMAT MENYAMBUT SYAHRU RAMADHAN KPD SHBT2 SEKALIAN..SMOGA PUASA THN INI LEBIH BAIK DR Y THN LEPAS !!insyA

wslm wbt..

No comments:

Post a Comment

Raef -Peace and Blessing