-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta kedua-dua ibu bapa ku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta kaum kerabatku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta guru-guru ku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta sahabat-sahabatku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta umat Islam terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cintaku kepadaMu-
<3<3<3
-ISLAMKANLAH JIWAKU-

~AAMEEN..AAMEEN..AAMEEN..~

Sunday, July 19, 2009

Cinta Pertamaku

bismillah...

sudah lama rasanya saya tidak taip-menaip nih.rumahku ini slalu tidak sunyi daripada suara riuh rendah kanak2(sepupu)...mereka suka sgt dtg cni...ermm..apa kaitan sy ckp bnda ni ngan tjk nih??huhu...

pasti anda tertanya-tanya dgn tjk cinta pertamaku.mgkn anda terfikir-fikir adkh sy sdg jatuh cinta pandang pertama kan??hehe..saje je tuh nk tjk lain ckit..hee...suka2..sbnrnye sy ingin mencintai diri sy dgn lbh mendalam brulah sy boleh mencintai Allah dan kekasihnye dgn lbh mendalam..

2 minggu berturut2 kat skolah saya slalu ade seminar.jadi sy perlu balik lewat.kul 4,5 pm mcm tu.ade hari seminar ditunda ke hr lain..besok seminar insyak pulak.td seminar FQ.bekas mudirah sekolah sy dhulu y bg motivasi..nth knp rase tersgt2 tdk selesa td bile duk dlm musolla.dahla mengantuk.sempat la jgk tertdo sminit.tp xsenyenyak tdo kat ats katil kat umah..hehe.hmm..bila fkr2,mmg xpatut tersengaja men'generalkan' diri dlm seminar itu.saya cuba cri jln cmne nk elak drpd mengantuk.cuba mkan gula2 asam jawa.alhamdulillah,baru ilang mengantuk.huhuuu.

ade ke patut ustzh tgh mengajar dgn senyuman manisssssss semanis hempedu n bersusah-susah pyh mengeluarkan suara merdunya utk sy blh mensengaja terlelap??beliau bagaikan laut krn mempunyai sifat yg al-jawad.beliau sudi share kat kami F4 ttg ilmu fq.

klu dulu,semasa beliau mjdi mudiroh d sekolah sy seblm bertukar ke maahad KB,apbila beliau memantau pljr,pasti beliau akn bg motivasi kat kami.mskla kls mane2 pon,beliau pasti akn bg motivasi sama ada dlm bhs arab atau dlm bhs melayu.sy sgt suka bile beliau berbicara dlm bhs arab.sbb ia menguji kefhmn sy.mesti la ternganga klu xphm.he he..klu di thobo,beliau akn membahasakan kami dgn gelaran y amat mulia dan sgt kami sukai iaitu puteri2 maahad muhammadi pasir pekan.tp bile beliau sdh tdk lagi mentadbir di sekolah kami,sudah tidak lagi kami dengari di telinga akn gelaran tersebut.namun bgitu,beliau msh lg menganggap skolah kami adlah sekolah beliau :) ..oh lupa sy sebutkan,beliau ialah hjh che zainah che Abdullah..beliau merupakan student lepasan U.CAIRO..sy amt kagum dgn mudiroh ini.bahkan bkn mudiroh shj termasuklah ustz2 ustzh2 dan cgu2 y tlh mgjar sy dgn penat lelah menyumbangkan ilmu kpd para pelajar.terima ksih GURU!!

kini adlh mudir y mentadbir.mudir membahasakan kami dgn gelaran ank2.beliau mgajar akhlak bg F4.beliau dberi pujian oleh teacher Nadiah sbgai guru y berpakej.bermakna sume y kita nk nak psti ada pd beliau.cthnye..walupun umur smkn bertambah still nmpk hensem.bijak pandai.wah,bgusnye klu sy pun memiliki sifat y bjk pandai..inilah y sy impi2 kan slama ini.


Mekar di kamar hati cinta pertama
Engkau ciptaan seni idaman kasih
Antara bibir tersiratnya pekerti
Kelembutan yang mendamaikan jiwa

Bermula kau di sini penentu bicara
Kalam kebenaran tiada berdusta
Dirimu berharga dari segala-galannya
Bertakhta keimanan untuk dipertahankan

Hadirlah cinta cinta pertama
Hadirlah cinta cinta utama
Sayangi diri ini cinta cinta pertama
Hati ini cinta cinta pertama

Tiada sia-sia menyintai diri
Sempurna sejahtera

sy ign menjadi seseorang y digambarkan spt lagu di atas ini..lagu ini merupakan lagu favourite ku.knp diri ini amt sukar melawan sifat malas??malas adlh musuhku.dan syaitan iblis adlh musuh y bnr dan nyata bagiku.seringkali aku digoda oleh laknatullah ini.seringkali aku terpikat.knp mudah sgt dri ini??ya ilahi ya karim ya rahmanu ya rahim barikanlah aku kekuatan dlm menghadapi dugaan dan cabaran hidup.smu dh nk dekat.

msh byk lagi y blum ku hfl.ign skali aku mengingati semua mp shingga seumur hidupku krn ia ilmu y amt berguna kpdku bg menandakan aku amat menghargai jasa guru2 dan ibu bapaku.tlh byk ibu bapaku habiskan duit merk hanya krn diriku utk menyaraku untk membiayai pengajian ku.alfu syukran xterhingga wahai walidaini.ya ilahi berikanlah y terbaek buatku.jauhkanlah aku dr sft y mudah putus asa dan sifat malas serta lemah dlm diriku.ikhlaskanlah diriku dlm beribadat kepdMu bg menggapai redhoMu...

AMEEN~

rasanye sudah panjang saya tulis,
diri ini sudah letih,
terpulanglah kpd pembaca best ke xbest,
ku xpeduli y penting sumenye telah terluah,
jadi saya tarik diri duluh...

wassalam


No comments:

Post a Comment

Raef -Peace and Blessing