-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta kedua-dua ibu bapa ku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta kaum kerabatku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta guru-guru ku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta sahabat-sahabatku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta umat Islam terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cintaku kepadaMu-
<3<3<3
-ISLAMKANLAH JIWAKU-

~AAMEEN..AAMEEN..AAMEEN..~

Friday, June 26, 2009

Tag Amal Islam

syukran ye ain shbtku..moga berkekalan PERSAHABATAN kita..:)

Peraturannya:


Sahlan ginddan2.. Mai check this out..

Perkara2 yang perlu anda lakukan ialah:

1) Copy gambar amal Islam di bawah. Copy satu post ni pun tak ape. Mudah dan menjimatkan masa. harapnye gitu..

2) Kemudian pilih 10 orang sahabat anda dan wajibkan mereka melakukan perkara yang sama. Ingat! 10 orang tahu? Labih2, lagi bagus. Terlebih? Jangan melampau sudah. Hu2.. Calon2 dan pemenangnya:


*bingkisanurani
*kembarafirdausi2
*norulliszakhosim
*syauqah-wardah89
*eisyaa
*islamcintaku
*seutastasbih
*hiroshinariworld
*razali

Alhamdulillah. Selamat dibereskan. Marilah bersama-sama menuju ke arah mesej yang gambar di atas sampaikan. InshaAllah. Semoga berjaya! Very simple!

Sunday, June 14, 2009

Secebis Kisah Kenikmatan Syurga Allah Taala

Sesungguhnya di dalam syurga itu berupa sesuatu yang belum pernah di lihat oleh mata, belum pernah terdengar oleh telinga dan belum pernah terlintas oleh hati manusia. Ahli syurga bagaikan raja bersenang-lenang dengan penuh kenikmatan sedangkan umur mereka seusia dengan putera. Usia mereka kekal selamanya 33 tahun yakni seusia ketika nabi Isa AS di angkat ke langit, manakala tinggi mereka pula setinggi nabi Adam AS yakni setinggi 60 hasta dan dalamnya lintang 7 hasta. Mereka sangat kacak dan suara mereka sangat merdu. Mata mereka seakan bercelak, putih kulitnya, tiada berbulu badannya kecuali di kepala (kerinting rambutnya), alis dan kelopak mata. Sedang janggut, misai, ketiak dan kemaluan licin tidak berbulu. Mereka tidak kencing dan tidak buang air besar, tidak berludah dan tidak berhingus dan peluh mereka berbau kasturi. Bejana mereka dari emas dan perak, sisir rambut mereka dari emas, kayu bakar mereka dari kayu gahru yang harum (kayu kemenyan). Mereka sentiasa merasa aman dari azab. Hati mereka sentiasa bersatu dan tidak pernah berselisih dan benci membenci antara sesama mereka.

Mereka diberi pakaian dari sutera halus yang hijau dan tebal lagi tidak akan reput atau lusuh. Di kepala mereka ada mahkota yang dapat menerangi antara timur dan barat. Mereka juga diberi pakai 70 macam perhiasan yang berubah warnanya setiap jam, berbeza warna dengan perhiasan yang lain, sedang jari-jari mereka ada sepuluh cincin, terukir pada yang;
  1. Salam alaikum bima shobartum (Selamat sejahtera kamu kerana kesabaran kamu)
  2. Ud khuluha bisalamin aminin (Masuklah ke syurga dengan selamat dan aman)
  3. Tilkal janatullati urits tumu ha bima kuntum ta'malun (Itulah syurga yang diwariskan kepadamu kerana amal perbuatanmu)
  4. Rufi'at ankumul ahzana wal humum (Telah dihindarkan dari kamu semua risau dan dukacita)
  5. Albasakum alhuli wal hulal (Kami berimu pakaian dan perhiasan)
  6. Zawwa jakum ul hurul iin (Kami kahwinkan kamu dengan bidadari)
  7. Walakum fihamatasy tahihil anfusu wa taladzzul a'yun wa antum fiha khalidun (Untuk mu dalam syurga segala keinginan dan menyenangkan pandangan matamu)
  8. Rafaq tumunnabiyina wassiddiqin (Kamu telah berkumpul dengan para Nabi dan Siddiqin)
  9. Shirtum syababa laa tahromun (Kamu menjadi muda dan tidak tua selamanya)
  10. Sakantum fi jiwari man laa yu'dzil jiran (Kamu tinggal dengan tetangga yang tidak mengganggu tetangganya)
Penglihatan mereka dilapangkan sehingga ia memandang yang jauh-jauh seperti memandangnya dari jarak dekat. Penghabisan orang yang masuk syurga dan paling rendah kedudukannya, diberi kerajaan sepanjang penglihatannya, serupa dengan jarak 100 tahun perjalanan. Dan didirikan bagi mereka kubah dari mutiara, zabarjat dan yakut. Lebarnya seperti antara Al-Jabiyah ke Sana'a. Setiap pagi dan petang mereka diberi makan dengan 70,000 piring dari emas, sedangkan warna pada setiap piring tidak sama, sedang rasa makanan pada tiap suapan tidak sama, ditemukan rasa makanan pada suapan yang pertama sama rasanya dengan rasa pada suapan terakhir.

Terdapat 70,000 kampung yang terdiri dari mutiara dan yakut. Setiap kampung ada 70,000 rumah sedangkan rumah-rumah itu tidak satu pecah atau rosak. Sebahagian bangunan di syurga diperbuat dari jalinan bata dari emas dan bata dari perak. Bumi syurga dari perak, dan tanahnya dari misik atau za'faran, debu lantainya dari kasturi yang semerbak harum, dan kerikilnya mutiara serta yakut dan urat-urat pohonnya dari perak, sedang dahannya dari mutiara dan zabarjad, daun dan buahnya berada di bawah, maka seseorang tidak menghadapi kesukaran untuk makan walaupun dalam keadaan berdiri, duduk ataupun baring.

Diriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: "Allah SWT telah menciptakan wajah-wajah bidadari terdiri dari 4 warna; putih, hijau, kuning dan merah. Dan tubuhnya diciptakan dari za'faran, misik dan kafur. Dan rambutnya diciptakan dari cengkeh. Bahagian tubuhnya mulai dari kaki sampai lutut tercipta dari za'faran. Dari lutut sampai buah dada tercipta dari anbar. Dari leher sampai kepala tercipta dari kafur. Andaikata meludah ke dunia, maka ludahnya akan menjelma menjadi misik. Pada setiap dadanya tertulis nama suaminya dan nama dari nama-nama Allah SWT. Pada setiap tangannya mengenakan 10 gelang dari emas, memakai cincin sebanyak 10 pada jari-jarinya, memakai 10 perhiasan gelang kaki dari mutiara dan permata."

Sekurang-kurangnya penduduk syurga itu memiliki 80,000 pelayan dan dikahwinkan dengan 72 isteri (bidadari). Mereka diberi kekuatan 100 orang ketika makan, minum dan senggama. Dicipta bidadari secara langsung oleh Allah SWT dan bukan melalui proses kelahiran. Kejelitaan digambarkan seakan-akan bidadari itu permata yakut dan marjan. Yang sentiasa dara lagi sebaya umurnya, cantik, manja, rindu dan amat mencintai suaminya. Yang suci dari sebarang kotoran, haid, nifas, kencing dan air mani. Sopan menundukkan pandangan, tidak pernah disentuh oleh mana-mana jin atau manusia sebelum mereka. Sangat putih kulitnya. Bermata jeli, anak mata hitam pekat bagaikan mata bayi yang baru dilahirkan, bahkan lebih jernih dan lebih becahaya. Lebar matanya disertai bulu mata bagaikan sayap burung yang sedang terbang. Mempunyai betis yang tembus, yang sangat indah mata melihat sehingga boleh terlihat sumsum betis dari belakang dagingnya. Mempunyai kelembutan seperti lembutnya selaput telur di dalam telur yang melekat di kulit luar. Dikurniakan Allah SWT cahaya pada wajah seperti bulan purnama. Cahaya serta bau harum semerbak pada tubuh mereka dapat memenuhi dunia antara langit dan bumi. Sedangkan tutup kepala bidadari itu lebih baik dari dunia dan seisinya.

Terdapat kemah-kemah yang mengandungi berpuluh-puluh bilik dari mutiara yang berlubang. Ada bilik yang bagaikan taman yang luas yang dipenuhi pohon-pohon palma dan di kelilingi sungai yang mengalir, yang tepiannya dilitupi oleh bunga mawar, melati dan lain-lain bunga yang tumbuh dari lembah. Ketika angin meniup taman bunga ini, seluruh taman dipenuhi bau harum semerbak. Di dalam bilik ada ruangan luas yang diperbuat dari kayu cendana dan pokok gaharu serta dilapisi dengan segala macam marmar berwarna. Berterbangan burung-burung seperti burung bul-bul, murai atau merpati yang pandai menyanyi. Setiap bilik dihiasi dengan perhiasan dari zamrud, batu merah, batu delima merah jingga, serta emas dan perak. Di dalam bilik yang sebegini indah inilah tempat tinggalnya bidadari itu. Mereka menantikan kedatangan suami mereka dengan menyanyikan lagu-lagu rindu bagaikan orang yang sedang mabuk cinta. Setiap kali mereka menyenandungkan lagu-lagu pujaan yang menyebut-nyebut suami mereka setiap itu pula bangkit nafsu kecemburuan mereka.

Hadis riwayat At-Tarmizi, Rasulullah SAW bersabda: "Di sediakan tempat untuk berkumpulnya para bidadari, dan di sana mereka beryanyi semerdu suara yang belum pernah didengar oleh manusia suara semerdu itu. Kamilah yang kekal dan tak akan rosak (berubah), kamilah selalu senang tak pernah susah, kamilah yang puas rela tak akan marah, sungguh bahagia orang yang untuk kami dan kami untuknya."

Ketika mereka yakni suami bidadari melintasi kawasan perkemahan di mana para bidadari berkumpul, maka para bidadari akan menyambut kedatangan suami mereka dengan sepenuh jiwa dan raga mereka kepadanya. Para bidadari akan melayan sepenuhnya keinginan suaminya, bahkan menggoda supaya suaminya terus bermesra dengannya. Para bidadari sentiasa inginkan kehidupan di atas tilam-tilam sutera yang lembut, dengan cadar yang berilau-kilauan, sentiasa berpegangan erat tangan suaminya. Hubungan senggama bersama bidadari adalah hubungan kenikmatan tanpa sebarang keletihan, peluh mahupun kotoran berupa air mani. Seorang suami boleh menggauli 100 bidadari dalam sehari.

Bagi mereka yang menduduki syurga 'Adn, mereka akan menduduki istana-istana yang diperbuat daripada mutiara. Di dalam setiap istana terdapat 70 buah rumah dari permata yakut merah. Di dalam setiap rumah terdapat 70 buah bilik dari zamrut hijau. Di dalam setiap bilik terdapat ranjang. Setiap ranjang terdapat 70 permaidani dalam pelbagai warna, dan setiap permaidani terdapat seorang bidadari. Mereka akan diberi hiasan gelang dari emas, berpakaian hijau dari sutera yang bersulam benang emas.

Ahli syurga akan lupa akan segala kenikmatan yang mereka alami di dalam syurga apabila mereka dihimpunkan dalam satu majlis yang agung. Majlis ini adalah kemuncak bagi segala kenikmatan bagi penduduk syurga kerana di dalam majlis ini, mereka dapat mendengar dengan sendiri kalimat dari Allah SWT, dapat melihat Zat Allah SWT, dapat redha dari Allah SWT dan dapat pengisytiharan yang mereka akan hidup kekal selamanya di dalam syurga oleh Allah SWT.

IsLaM ThE WaY oF LiFe...

Ciri-Ciri Orang Ikhlas



Oleh KH. Abdullah Gymnastiar

Syaikh Ahmad Ibnu Athaillah berkata dalam kitab Al Hikam,

“Amal perbuatan itu sebagai kerangka yang tegak, sedang ruh (jiwa) nya adalah tempat terdapatnya rahasia ikhlas (ketulusan) dalam amal perbuatan”.

Bab tentang ikhlas adalah bab yang mutlak dan paling penting untuk dipahami dan diamalkan, karena amal yang akan diterima Allah SWT hanyalah amal yang disertai dengan niat ikhlas.

“Tidaklah mereka diperintah kecuali agar berbuat ikhlas kepada Allah dalam menjalankan agama”.

Oleh karenanya, sehebat apapun suatu amal bila tidak ikhlas, tidak ada apa-apanya dihadapan Allah SWT, sedang amal yang sederhana saja akan menjadi luar biasa dihadapan Allah SWT bila disertai dengan ikhlas.
Tidaklah heran seandainya shalat yang kita kerjakan belum terasa khusyu, atau hati selalu resah dan gelisah dan hidup tidak merasa nyaman dan bahagia, karena kunci dari itu semua belum kita dapatkan, yaitu sebuah keikhlasan.

Ciri-ciri dari orang yang memiliki keikhlasan diantaranya :

1. Hidupnya jarang sekali merasa kecewa

Orang yang ikhlas dia tidak akan pernah berubah sikapnya seandainya disaat dia berbuat sesuatu kebaikan ada yang memujinya, atau tidak ada yang memuji/menilainya bahkan dicacipun hatinya tetap tenang, karena ia yakin bahwa amalnya bukanlah untuk mendapatkan penilaian sesama yang selalu berubah tetapi dia bulatkan seutuhnya hanya ingin mendapatkan penilaian yang sempurna dari Allah SWT.

2. Tidak tergantung / berharap pada makhluk

Sayyidina “™Ali pun pernah berkata, orang yang ikhlas itu jangankan untuk mendapatkan pujian, diberikan ucapan terima kasih pun dia sama sekali tidak akan pernah mengharapkannya, karena setiap kita beramal hakikatnya kita itu sedang berinteraksi dengan Allah, oleh karenanya harapan yang ada akan senantiasa tertuju kepada keridhaan Allah semata.

3. Tidak pernah membedakan antara amal besar dan amal kecil

Diriwayatkan bahwa Imam Ghazali pernah bermimpi, dan dalam mimpinya beliau mendapatkan kabar bahwa amalan yang besar yang pernah beliau lakukan diantaranya adalah disaat beliau melihat ada seekor lalat yang masuk kedalam tempat tintanya, lalu beliau angkat lalat tersebut dengan hati-hati lalu dibersihkannya dan sampai akhirnya lalat itupun bisa kembali terbang dengan sehat. Maka sekecil apapun sebuah amal apabila kita kerjakan dengan sempurna dan benar-benar tiada harapan yang muncul pada selain Allah, maka akan menjadi amal yang sangat besar dihadapan Allah SWT.

4. Banyak Amal Kebaikan Yang Rahasia

Mungkin ketika kita mengaji dilingkungan orang banyak maka kita akan mengaji dengan enaknya, lama dan penuh khidmat, ketika kita shalat berjamaah apalagi sebagai imam kita akan berusaha khusyu dan lama, tapi apakah hal tersebut akan kita lakukan dengan kadar yang sama disaat kita beramal sendirian ? apabila amal kita tetap sama bahkan cenderung lebih baik, lebih lama, lebih enak dan lebih khusyuk maka itu bisa diharapkan sebagai amalan yang ikhlas. Namun bila yang terjadi sebaliknya, ada kemungkinan amal kita belumlah ikhlas.

5. Tidak membedakan antara bendera, golongan, ras, atau organisasi

Fitrah manusia adalah ingin mendapatkan pengakuan dan penilaian dari keberadaannya dan segala aktivitasnya, namun pengakuan dan penilaian makhluk, baik perorangan, organisasi atau instansi tempat kerja itu relatif dan akan senantiasa berubah, banyak orang yang pernah dianggap sebagai pahlawan namun seiring waktu berjalan adakalanya berubah menjadi sosok penjahat yang patut diwaspadai. Maka tiada penilaian dan pengakuan yang paling baik dan yang harus senantiasa kita usahakan adalah penilaian dan pengakuan dari Allah SWT.

Begitu besar pengaruh orang yang ikhlas itu, sehingga dengan kekuatan niat ikhlasnya mampu menembus ruang dan waktu. Seperti halnya apapun yang dilakukan, diucapkan, dan diisyaratkan Rasulullah, mampu mempengaruhi kita semua walau beliau telah wafat ribuan tahun yang lalu namun kita senantiasa patuh dan taat terhadap apa yang beliau sampaikan.

Bahkan orang yang ikhlas bisa membuat iblis (syaitan) tidak bisa banyak berbuat dalam usahanya untuk menggoda orang ikhlas tersebut. Ingatlah, apapun masalah kita kita janganlah hati kita sampai pada masalah itu, cukuplah hanya ikhtiar dan pikiran saja yang sampai pada masalah tersebut, tapi hati hanya tertambat pada Allah SWt yang Maha Mengetahui akan masalah yang kita hadapi tersebut.

IsLaM ThE WaY oF LiFe...

Saturday, June 13, 2009

Hw Or tag??

emangnye kene copy gni je??ohh,,senang sgt..tp rase mls menimpa driku utk jwb soklan2 nih..huhuh...but nvm la..sy jwb gak demi dy dgn seikhlas hatiiiii...heheh..nway thx..

1-Copy this award and place it at your blog

adeSS..PINK??beencinyee..klu hijau ke biru ke ok gak..
jgn marah ea ain..hehe..

2-Give 5 interesting facts about the giver..

  • ermm...tinggi
  • baek hati
  • intelligent,rjn mbaca,nk jd penulis
  • reti cari kawan baek(cam sy la..hehe..)
  • pengawas,byk jawtn kat skul..(aktf la kirenye mkcik ain ni..haha)

3-give 10 things about yourself
  • suka bkk ym(tp xchatting pom..haha..mensaje-saje bukak..jarang sgt chatting)
  • makan byk...tp xgemuk2 jgk..(fuhh,,lega..)
  • suka dgr kwn bercerita..(ikut la cite ape,aslkan best..)
  • suka dgr lagu(aslkan best..y xmentensiOnkan otak ni)
  • fav drama>>OLIVIA..sebab kelakar meskipon ade jgk ms sedih jln cite dy..
  • ske hafaz last minute..(tapi tgk mood gak lerrr)
  • add math meme sO3bah..ehhh,,silap2..xleh gtu...SENANG1O0x~~
  • suke makan kek y abg bikin..sbb ianya lebih delicious+marveloush drpd y jual kat kedai..
  • adushhh,,byknye nak..nk wat ujikaji ke nirhh??huhuc..pe ag ye??xsuke to4 bebanyak melainkan ade org y tlg to4 kan..heheh..
  • belai kucing comEl2 y kiut memiuttt,bulu lebatt~~

4-Give this award to 4 bloggers lain
  • kak Norullisza..(akn lakukan ap sj shingga dy puas at..bgus2)
  • kak shima..(ceria2 slalu ye..)
  • kembarafirdausi2..(suke post)
  • zizoumkedypt(anda blum 'mendeka'..)
selamat mjawab sume!!jwb ngan e-class ok..ni soklan cepu mas..sng je Photobucket

Friday, June 5, 2009

XperiEnce+spEnt the time On school break...

bismillah..
slm kpd sume..alhmdulillah best sgt kem tu..Photobucketape dah nme kem tu..Photobuckethuhu..y sy tau dy nye tema..''xpedisi bmula tautan bergema''...xpelah sy namekan sndiri..kem WONDERPET...hehehe...kan kak KD mementingkan kerjasama sesama peserta spnjg program itu djlnkan..so ape slhnye..."ape y penting>>>KERJASAMA!" "ape y penting?>>>KERJASAMA!kami xbesar dan kami xkuat bile bekerjasama semua jadi mudah....wonderpet2 yeah yeah~~"camne best x lgu ni??PhotobucketPhotobuckethihihihi...sememangnye ia diantara slh stu lagu y popular diklgn bdk2 sk terutamanye mcm sy ni..huhukk...

HARI PERTAMA

janjinye kul 8am dah betolak..tp bas tiba kat sk kul 8 lbh..ape laaa...but nvm...g kem kat Permai Beach Resort,Bachok..kami xde wt pape xtiviti ag pd hari tu...msg2 kne kjasama bersihkan tpk perkhemahan..n psg khemah..stu khemah utk 4 org..tp y lbh tu cam 5 org ska atila nk duk khemah lain ke tak..cam sy mlm pertama tu,mmg sorang kne g tdo kat khemah sblh memandangkan ade 3 org je..adesss,,,nasib baik kawn y kene..nasib2..dah la kene tdo ngan akak y suke sound2 n bg warning kat kitorang berlima sbb asyik sgt duk berbual oleh krn xdpt tdo lg sempit lg panas..ye la 5 org kan...nasib2 tp berbaloi r dy tdo di khemah sblh sbb kat ctu lbh selesa tdo..sbbnye ade tilam..

ms kami duk smyg hjt stlh smyg mghrib smbil menunggu azan isyak,ade skumpulan bdk darjah 6 y sklh dr kuala krai..diorang ingt kami smyg isyak,,jd diorang pom smygla isyak..kagumnye sy tgk diorang smyg berjemaah berimamkan rkn y sbaya dgnnye..ehh,,kelakarlah bdk2 ni...kemudian akak g tnye bdk2 ni,,smyg pe??smyg isyak..adess..nvm lorr..tp kene smyg semula la ek..bile isyak,,kami semua(para peserta dan akak2 KD) smyg berimamkan bdk tu..


HARI KEDUA

inilah hari y plg letih...byk sgt aktiviti y djln kan...cam biase bgn kul 5..solat subuh..riadah...berpasngkan lagu faizal tahir..iaitu GEMURUH JIWA...itu ler lgu tema kami..kami main gerbang ukhuwwah(main msk lubang kuar lubang)...adoii,,fenin n skt lengan...huhuc...pastu amende nth AEIOU...pastu xplorace..y ni plg best n mcbr...memang kene ade smgt bkrjasama antra ahli kum..stiap peringkat perlu kami tempuhi dgn 1 atau 2 soklan..nasib baek sng jer...pertama,kene mskkan air pantai hingga penuh ke dlm jug y dpgg oleh ketua kum smbil berpimpin tgn sesama ahli..bsh abih bju Photobucket...2,maen kejar2 ngan kak KD (wah dah lame xmaen kjr2 gni nih..hahah...ble ag nk maen tpi pantai..klu org tgk,,redho je la..tebal2 kanlah muka..huhuc...)..tp bkn sje2 kejar,Photobucketuntk dptkan soklan..tp malangnye,,Photobucketkum kitorang terakhir dpt jwb soklan 2..nvm lorr...then,,buat langkah zip-zap d dlm lubang tyr.. pastu,bgerak sambil meniarap utk melepasi tali rapia y tlh cntik di buat oleh kak2 KD...g kat bwh pkk utk tindakan y strusnye..adeiihhh...akak tu suh nyanyi lagu negaraku la plop..huhu..biar lantang gtu...stlh 2 kali diulang br kak tu puas ati dy..xpe la bile lg..biaselah dy nk dgr suara merdu kitorang nihhh..hehehehhe.....pastu...berkejar ke surau utk cr petunjuk strusnye..alhmdulillah slh sorg ahli kum ku jumpa petunjuk y berbentuk sampul surat y terselit di sblik penyapu.ditulis group 1 di smpl tu..itula group kami..pastu,,,g luar pintu gerbang PBResort utk dptkn soklan dgn akak KD..bg 5 name pulau..bereh3...berkejar ke pantai lak..jwb je la teka teki akak tu..nasb baek btl..bijak ler ahli ku sorg ni..DAH XPLORACE DAH TAMAT DAH..G LA NAK MAEN SGT AIR PANTAI TU..MAEN SAMPAI PUAS..hohohohoho.....

Pd sblh petang lak kene junggle trekking..towaf la skeliling kg tu...ble ag nk towaf kg org smbil jln kaki??huhucc...lethissss laaa..akak suh kutip amende y terjumpa aslkan sjadi gtu lorhh..nk kutip kak KD ajatnyePhotobucket...tp diorang xkasi..hhuhuc...kutip je la ranting kayu sbgai tongkat sakti..he...he...he...he..he..kami kene tempuhi jambatan y usang lg hmpir2 nk runtuh bertadahkan air paya y xbrp nk dlm lg kotor...huhuc...relaks ja lalu mende ni..bkn pyh pon..Photobuckethhohohohoho...nsb baek xdek org y jth...klu x,,,msk SINAR HARIAN..popular ler dy...hbs bergegar sluruh KELANTAN..jln..jln...akhirnye smpai gak tmpt asl(pantai tmpt kami b'khemah)...pastu..blhla nk main air pantai plop gak..tp sy dah xnk..main celup kaki je la..hhuhu..

Pd sblh mlm,,ade mlm kebudayaan...kitorang kene wat lakonan..cerita sbnrnye sediisss..tp bertukar mjadi lawak..al-maklumlah first time..lgpon bkannye rjn sgt nk hfl skrip..so kuar skrip scra spontan je lah..hehehe.rase nk ketawa pon ade gak ms tu..bkn stkt rase tp mmg ketawa terkekek..hehehehe...


Berbeza antara mlm pertama dan mlm kedua(terakhir) terlebih muat plk dah..6 org tdo satu khemah..xde dah la mcm smlm sblm tu...pesal terlebih sorang??sbnrnye 5 je..2org ni ske sgt dtg melawat kat khemah kami ni..yela diorang boring n mungkin bmbangkan keselamatan kami..hahaha....mkn pon same2...mulanye kami duk berbual sbb xmengantuk..dh kul 1 lbh pon..pedulikan..cara ape kul 1..dah xngantok..bkk je la klb bual smpai tertdo..1 drpd 2 org td kate nk berjaga..tp nmpknye tertdo jgk diorang ni..hahaha..sorang g tdo khemah sendiri mnkala sorang ag tdo dgn kami berlima...dy tdo kat pintu khemah..xsangka muat jgk ek..mmgnye bgn kul 5am slalu..klu kat umah blum tentu,,,masih lg di buai mimpi2 indah...Photobucket


HARI KETIGA

buat riadhah..tp ai ni laen ckit..buat tarian poco2 disertakan lgu aspalela...huhu..best jgk mende ni..sumenye first time..lpstu xdek buat ape dah..nmpk bdk2 darjah 6 y sklh kat kuala krai duk main..ganashnyeee dak ni main lompat2..tp kami suke tgk..hepi btul dy ngn kwn2...time ni la nk ngorat bdk2 nih...hihihi..sempat kitorang tgkp pic diorang..hensem2 lak tuu..kalah mrk y bgelar remaja...
msh sempat ag posing ngan adeq2 nih..
akak tu ngOrat diOrang ler....hehehe..machO tuuu..





salah seorang drpd adeq darjah 6 y sk kat k.krai...

k lah sekian saje...Photobucket

wallahua'lam..
.

Hafazzzzzzzz

NS...inilah antara kertas2 y mjadi mangsa,,,,xpe amek berkat wak ats kts y de pic tok guru..idup tok guru!idup pas!idup koridor depu~~conteng3 tiba2 jd bntuk luv..so penuhkan sj tmpt kosong dlm tu..huhuc


ble tbanye ms rjn mhafal hbs kts A4 jd mangsa..hehe..xpe2 kts a4 sy berterima kasih kat awk sbb sudi bg sy tulis ats drinye ilmu2 Allah....sob...sob..terharunyeee...Photobucketmoga2 thn ni dpt mumtaz..Photobucket

Raef -Peace and Blessing