-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta kedua-dua ibu bapa ku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta kaum kerabatku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta guru-guru ku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta sahabat-sahabatku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta umat Islam terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cintaku kepadaMu-
<3<3<3
-ISLAMKANLAH JIWAKU-

~AAMEEN..AAMEEN..AAMEEN..~

Friday, January 23, 2009

MiSi cAkNa PaLesTiN...

asSalamualaikum......................

Pd mlm y penuh rahmat ini..sy ingin berkongsi bsama shbat skalian ttg program misi cakna palestin yang tlh sy hadiri td brsama spupu & nenek sy..program ini bermula slps asar lg tp kami pergi slps isya'..alhamdulillah diizinkan ALLAH smpai jgk kami ke destinasi..dan alhamdulillah jgk rakyat kelantan ni berhati mulia byk y dtg menyaksikan program ini..saya terharu...ble smpai je kmi singgah kat gerai2 tpi jln dlu untk beli mknn mcm ape dah nme kcg tu..lupe ah..kcg panas lantaklah dan air nyiur ais 2 gelas..ms nk msk,sy xperasan plk gmbr2 pemimpin2 amerika y dltak di ats tar adlh untk dpjak..tp mmg kami pijak pon..haha..pdn muke diorang...lps tu,,kami bg derma..nk tau ke brp??heisy,,,ne leh ckp..biarlah rahsia..hehe...eh sy rasakan..tu first time sy msk stadium tau..huhu...(daghatnyo..bak kato ore qelate la)..sy lht suasana stadium sgt menggalakkan la programnye,,gelap..hanye di pentas dan tmpt penonton y duk ats krusi je crh..kmi duk ats rmput,br la dkt ckit..sungguh seronok..mcm2 aktviti mnarik ade..deklamasikan sajak,dgr ceramah,y plg menariknye adlh sbyk 240 pljr maahad muhammadi lelaki y membuat lakonan ala2 berperang spt di bumi gaza..gaza VS israel..sbagai tembakan peluru berpandu mrk memasang mercun,,ade bunyi bedil2 lan..br skrg kami merasai bgaimana keadaan y blaku di bumi gaza skrg...mrk membawa membawa sume bendera ngara y ade d dunia ini bg tujuan bhw slrh dunia menyaksikan peperangan di bumi gaza..kami jgk sempat merekodkan video lakonan tu...sume bertakbir ALLAHUAKBAR!!!(para penonton)byk kali jgk...kami merasakan bhw kami pon berjihad sama2 dgn mujahidin palestin..kami sgt kagum melihat lakonan para pelajar itu..pndai sungguh mereka...pendekkan crita...speaker menjemput wakil2 dr bangsa cina,tamil,siam,dan hamas...mereka ckp bhasa mrk..mnela kitorang phm biar..klu wkl hamas tu blh thn la coz kite bljr bhasa arab tp byk jgk y sy xphm.....tp nsb baek ade penterjemah y tlg terjemahkan..sy pon kurang phm gak bhs arab ni...hehe...de tu,,bhsa tamil,,dy br je mula ckp,,sume penonton ketawa sbb bunyi bhsa dy kan terbelit2...tp dgr je lah..xphm wak2 phm..cm dgr bhs siam la...wkl siam ni de jgk dy ckp bhs qlate..dy ckp 'kap?!' penonton pon ckp 'kap' jgk...nth ape2..kap2 msk pintu kluar tingkap..huhu...sawadikap plg phm...hehe

No comments:

Post a Comment

Raef -Peace and Blessing