-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta kedua-dua ibu bapa ku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta kaum kerabatku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta guru-guru ku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta sahabat-sahabatku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta umat Islam terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cintaku kepadaMu-
<3<3<3
-ISLAMKANLAH JIWAKU-

~AAMEEN..AAMEEN..AAMEEN..~

Friday, January 23, 2009

MiSi cAkNa PaLesTiN...

asSalamualaikum......................

Pd mlm y penuh rahmat ini..sy ingin berkongsi bsama shbat skalian ttg program misi cakna palestin yang tlh sy hadiri td brsama spupu & nenek sy..program ini bermula slps asar lg tp kami pergi slps isya'..alhamdulillah diizinkan ALLAH smpai jgk kami ke destinasi..dan alhamdulillah jgk rakyat kelantan ni berhati mulia byk y dtg menyaksikan program ini..saya terharu...ble smpai je kmi singgah kat gerai2 tpi jln dlu untk beli mknn mcm ape dah nme kcg tu..lupe ah..kcg panas lantaklah dan air nyiur ais 2 gelas..ms nk msk,sy xperasan plk gmbr2 pemimpin2 amerika y dltak di ats tar adlh untk dpjak..tp mmg kami pijak pon..haha..pdn muke diorang...lps tu,,kami bg derma..nk tau ke brp??heisy,,,ne leh ckp..biarlah rahsia..hehe...eh sy rasakan..tu first time sy msk stadium tau..huhu...(daghatnyo..bak kato ore qelate la)..sy lht suasana stadium sgt menggalakkan la programnye,,gelap..hanye di pentas dan tmpt penonton y duk ats krusi je crh..kmi duk ats rmput,br la dkt ckit..sungguh seronok..mcm2 aktviti mnarik ade..deklamasikan sajak,dgr ceramah,y plg menariknye adlh sbyk 240 pljr maahad muhammadi lelaki y membuat lakonan ala2 berperang spt di bumi gaza..gaza VS israel..sbagai tembakan peluru berpandu mrk memasang mercun,,ade bunyi bedil2 lan..br skrg kami merasai bgaimana keadaan y blaku di bumi gaza skrg...mrk membawa membawa sume bendera ngara y ade d dunia ini bg tujuan bhw slrh dunia menyaksikan peperangan di bumi gaza..kami jgk sempat merekodkan video lakonan tu...sume bertakbir ALLAHUAKBAR!!!(para penonton)byk kali jgk...kami merasakan bhw kami pon berjihad sama2 dgn mujahidin palestin..kami sgt kagum melihat lakonan para pelajar itu..pndai sungguh mereka...pendekkan crita...speaker menjemput wakil2 dr bangsa cina,tamil,siam,dan hamas...mereka ckp bhasa mrk..mnela kitorang phm biar..klu wkl hamas tu blh thn la coz kite bljr bhasa arab tp byk jgk y sy xphm.....tp nsb baek ade penterjemah y tlg terjemahkan..sy pon kurang phm gak bhs arab ni...hehe...de tu,,bhsa tamil,,dy br je mula ckp,,sume penonton ketawa sbb bunyi bhsa dy kan terbelit2...tp dgr je lah..xphm wak2 phm..cm dgr bhs siam la...wkl siam ni de jgk dy ckp bhs qlate..dy ckp 'kap?!' penonton pon ckp 'kap' jgk...nth ape2..kap2 msk pintu kluar tingkap..huhu...sawadikap plg phm...hehe

dr YM

*Assalamualaikum.. Pada hari kiamat akan keluar seekor binatang dari neraka jahanam yang bernama 'Huraisy' berasal dari anak kala jengking. Besarnya Huraisy ini dari timur hingga ke barat . Panjangnya pula seperti jarak langit dan bumi. Malaikat Jibril bertanya : 'Hai Huraisy! Engkau hendak ke mana dan siapa yang kau cari?' Huraisy pun menjawab, 'Aku mahu mencari lima orang.' 'Pertama, orang yang meninggalkan sembahyang. Kedua, orang yang tidak mahu keluarkan zakat. Ketiga, orang yang derhaka kepada ibubapanya. Keempat, orang yang bercakap tentang dunia di dalam masjid. Kelima, orang yang suka minum arak.' ..sampaikan pesanan ini biarpn 1 ayat..


*Tesco" adalah singkatan kepada Tessa Cohen, isteri kepada jutawan yahudi U.K. yang memiliki hypermarket tersebut. jutawan ini amat kuat menyokong zionist nazi yahudi israel melalui kekayaan beliau. setiap RM yg kita beli di Tesco umpama satu peluru yg kita sumbangkan kepada israel utk membunuh saudara2 islam kita di palestin. tolong sampai2kan kepada saudara2 serta kawan2 semua..



*Carilh hatimu d 3 tmpt: 1)Hatimu ktk m'dirikan solat 2)Hatimu ktk m'bc Al-Quran 3)Hatimu ktk mengingati mati...Ttp jk x ditemui hatimu d 3 tmpt ini MAKA b'doalh kpd ALLAH agr diberikanmu skping hati spy dpt kamu m'jalankan 3 amalan td dgn TULUS dan IKHLAS...('',),



*Sabda Rasulullah SAW lagi: Demi Allah yang jiwaku ditanganNya, sesungguhnya Qul Huwallahu Ahad itu tertulis di sayap malaikat Jibrail a.s, Allahhus Somad itu tertulis di sayap malaikat Mikail a.s, Lamyalid walam yuulad tertulis pada sayap malaikat Izrail a.s, Walam yakullahu kufuwan ahadu tertulis pada sayap malaikat Israfil a.s.Nota: Jika sekiranya kawan-kawan ingin mengumpul saham akhirat, sampaikanlah ilmu ini kepada kawan2 yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW ‘Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat’. Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama : 1) Sedekah/amal jariahnya 2) Doa anak-anaknya yang soleh 3) Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya


Wallahualam...

Monday, January 12, 2009

ALhaMDULILLah..

SubhanaLLah...aku terpegun sgt2 ngan kjasama masyarakat sluruh dunia demi mbantah kejahatan rejim zionis...aku dpt lht semangat y membara d hati penunjuk2 perasaan di italy,malaysia,dan byk lg..paderi pon ade..sampaikan bks perdana menteri,,tun Dr.Mahathir Muhammad menggelarkan israel sbgai pengganas bersiri..bahkan mrka jgk dianggap sbgai pengganas antarabangsa!!mmg btOL....sungguh mrka i2 amat jht..apelah kesalahan rkyt palestin shingga mrk sanggup mbuat kejhatan malah menceroboh bumi palestin??padahal rkyt palestin tdk berdosa..where is the children??where is the women??where is the men??smkn hr smkn bkurang..aku amat tersentuh..ya Allah...hapuskanlah musuhmu itu..belalah saudara kami di palestin..amiin~~

Friday, January 9, 2009

25 Pesanan Luqmanul Hakim kepada anaknya

01 - Hai anakku: ketahuilah, sesungguhnya dunia ini
bagaikan lautan yang dalam, banyak manusia yang karam
ke dalamnya. Bila engkau ingin selamat, agar jangan
karam, layarilah lautan itu dengan SAMPAN yang bernama
TAKWA, ISInya ialah IMAN dan LAYARnya adalah TAWAKKAL
kepada ALLAH.

02 - orang - orang yang sentiasa menyediakan dirinya
untuk menerima nasihat, maka dirinya akan mendapat
penjagaan dari ALLAH. Orang yang insaf dan sedar
setalah menerima nasihat orang lain, ia akan sentiasa
menerima kemulian dari ALLAH juga.

03 - Hai anakku; orang yang merasa dirinya hina dan
rendah diri dalam beribadat dan taat kepada ALLAH,
maka dia tawadduk kepada ALLAH, dia akan lebih dekat
kepada ALLAH dan selalu berusaha menghindarkan maksiat
kepada ALLAH.

04 - Hai anakku; seandainya ibubapamu marah kepadamu
kerana kesilapan yang dilakukanmu, maka marahnya
ibubapamu adalah bagaikan baja bagi tanam tanaman.

05 - Jauhkan dirimu dari berhutang, kerana
sesungguhnya berhutang itu boleh menjadikan dirimu
hina di waktu siang dan gelisah di waktu malam.

06 - Dan selalulah berharap kepada ALLAH tentang
sesuatu yang menyebabkan untuk tidak menderhakai
ALLAH. Takutlah kepada ALLAH dengan sebenar benar
takut ( takwa ), tentulah engkau akan terlepas dari
sifat berputus asa dari rahmat ALLAH.

07 - Hai anakku; seorang pendusta akan lekas hilang
air mukanya kerana tidak dipercayai orang dan seorang
yang telah rosak akhlaknya akan sentiasa banyak
melamunkan hal hal yang tidak benar. Ketahuilah,
memindahkan batu besar dari tempatnya semula itu lebih
mudah daripada memberi pengertian kepada orang yang
tidak mahu mengerti.

08 - Hai anakku; engkau telah merasakan betapa
beratnya mengangkat batu besar dan besi yang amat
berat, tetapi akan lebih lagi daripada semua itu,
adalah bilamana engkau mempunyai tetangga (jiran) yang
jahat.

09 - Hai anakku; janganlah engkau mengirimkan orang
yang bodoh sebagai utusan. Maka bila tidak ada orang
yang cerdik, sebaiknya dirimulah saja yang layak
menjadi utusan.

10 - Jauhilah bersifat dusta, sebab dusta itu mudah
dilakukan, bagaikan memakan daging burung, padahal
sedikit sahaja berdusta itu telah memberikan akibat
yang berbahaya.

11 - Hai anakku; bila engkau mempunyai dua pilihan,
takziah orang mati atau hadir majlis perkahwinan,
pilihlah untuk menziarahi orang mati, sebab ianya akan
mengingatkanmu kepada kampung akhirat sedang kan
menghadiri pesta perkahwinan hanya mengingatkan dirimu
kepada kesenangan duniawi sahaja.

12 - Janganlah engkau makan sampai kenyang yang
berlebihan, kerana sesungguhnya makan yang terlalu
kenyang itu adalah lebih baiknya bila makanan itu
diberikan kepada anjing sahaja.

13 - Hai anakku; janganlah engkau langsung menelan
sahaja kerana manisnya barang dan janganlah langsung
memuntahkan saja pahitnya sesuatu barang itu, kerana
manis belum tentu menimbulkan kesegaran dan pahit itu
belum tentu menimbulkan kesengsaraan.

14 - Makanlah makananmu bersama sama dengan orang
orang yang takwa dan musyawarahlah urusanmu dengan
para alim ulamak dengan cara meminta nasihat dari
mereka.

15 - Hai anakku; bukanlah satu kebaikan namanya
bilamana engkau selalu mencari ilmu tetapi engkau
tidak pernah mengamalkannya. Hal itu tidak ubah
bagaikan orang yang mencari kayu bakar, maka setelah
banyak ia tidak mampu memikulnya, padahal ia masih
mahu menambahkannya.

16 - Hai anakku; bilamana engkau mahu mencari kawan
sejati, maka ujilah terlebih dahulu dengan berpura
pura membuat dia marah. Bilamana dalam kemarahan itu
dia masih berusaha menginsafkan kamu,maka bolehlah
engkau mengambil dia sebagai kawan. Bila tidak
demikian, maka berhati hatilah.

17 - Selalulah baik tuturkata dan halus budibahasamu
serta manis wajahmu, dengan demikian engkau akan
disukai orang melebihi sukanya seseorang terhadap
orang lain yang pernah memberikan barang yang
berharga.

18 - Hai anakku; bila engkau berteman, tempatkanlah
dirimu padanyasebagai orang yang tidak mengharapkan
sesuatu daripadanya. Namun biarkanlah dia yang
mengharapkan sesuatu darimu.

19 - Jadikanlah dirimu dalam segala tingkahlaku
sebagai orang yang tidak ingin menerima pujian atau
mengharap sanjungan orang lain kerana itu adalah sifat
riya~ yang akan mendatangkan cela pada dirimu.

20 - Hai anakku; janganlah engkau condong kepada
urusan dunia dan hatimu selalu disusahkan olah dunia
saja kerana engkau diciptakan ALLAH bukanlah untuk
dunia sahaja. Sesungguhnya tiada makhluk yang lebih
hina daripada orang yang terpedaya dengan dunianya.

21 - Hai anakku; usahakanlah agar mulutmu jangan
mengeluarkan kata kata yang busuk dan kotor serta
kasar, kerana engkau akan lebih selamat bila berdiam
diri. Kalau berbicara, usahakanlah agar bicaramu
mendatangkan manfaat bagi orang lain.

22 - Hai anakku; janganlah engkau mudah ketawa kalau
bukan kerana sesuatu yang menggelikan, janganlah
engkau berjalan tanpa tujuan yang pasti, janganlah
engkau bertanya sesuatun yang tidak ada guna bagimu,
janganlah mensia siakan hartamu.

23 - Barang sesiapa yang penyayang tentu akan
disayangi, sesiapa yang pendiam akan selamat daripada
berkata yang mengandungi racun, dan sesiapa yang tidak
dapat menahan lidahnya dari berkata kotor tentu akan
menyesal.

24 - Hai anakku; bergaullah rapat dengan orang yang
alim lagi berilmu. Perhatikanlah kata nasihatnya
kerana sesungguhnya sejuklah hati ini mendengarkan
nasihatnya, hiduplah hati ini dengan cahaya hikmah
dari mutiara kata katanya bagaikan tanah yang subur
lalu disirami air hujan.

25 - Hai anakku; ambillah harta dunia sekadar
keperluanmu sahaja, dan nafkahkanlah yang selebihnya
untuk bekalan akhiratmu. Jangan engkau tendang dunia
ini ke keranjang atau bakul sampah kerana nanti engkau
akan menjadi pengemis yang membuat beban orang lain.
Sebaliknya janganlah engkau peluk dunia ini serta
meneguk habis airnya kerana sesungguhnya yang engkau
makan dan pakai itu adalah tanah belaka. Janganlah
engkau bertemankan dengan orang yang bersifat talam
dua muka, kelak akan membinasakan dirimu.


petikan dr .::http://dinulislam.wordpress.com/::.

Thursday, January 8, 2009

pLZ saVE PALESTINE!!!SAUDARA SEISLAM KITA!!

Wahai Saudara Islam Ku
Anak ini mencuba untu
k menyelamatkan Ibu nya yang dalam keadaan kritikal

Bayangkan apa yang sedang dipesan
oleh Ibu nya sebelum dia menghembuskan nafas terakhir.
Bagaimana kah perasaan anak ini dan apakah keadilan yang diharapkan akan membuka mata dunia?

Pejamkan mata Anda buat seketika serta bukakan hati sudah tentu kalau boleh Anda ingin menjadi sesaorang yang akan bangun dan membela nasibnya.

"Ya Allah!! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah....... . turunkan lah bantuan mu kali ini kepada orang orang Islam di Libanon/Palestin, hancurkanlah rejim zionis..amin. ..."> >
(Lalu bacalah surah Al Fil / membayangkan kehancuran tentera Yahudi - dengan Izin Allah)

Surah al fil:
"A'lam tara kayfa fa'ala rabbuka bi as-hab al-fil
"A'lam ya'jal kaydahum fi tadlil Wa arsala alayhim tayran ababil
"Tarmihim bi hijaratin min sijjil Fa ja'ala hum ka asfin ma'kul"

Lipat gandakan doa ini. Kirim kepada 7 orang rakan anda yang lain..
Maka 7 X 7 X 7 X 7 X 7 X 7 X 7 = 823453 orang akan berbuat berdoa,
kemudian 823453 X 7 = 5.8 juta orang akan ikut berdoa... InsyaAllaH...

Wednesday, January 7, 2009

kAt sEkOlah...

assalamualaikum...
waa,,byk ari dah xwat post ni..okey la,,mlm ini sy nk wat new post..huhu..


smlm sy pk nk bwk beg pakaian terOs hr ni coz kne amik bku teks..sbb lbh sng klu bwk beg tuh..tp xtau mn y sesuai..sy pon bwk beg galas je lah...tym(time bkn tomyam tuuu...) amik bku text kul 10 gtu la...ya ALLAH,,,byk bangat bkunyaaaPhotobucket...berat ni....bwk dr bgnn lain smpai ke bgnn kelas sy tingkat 3,,plg atas...letih tuPhotobucket...blh pengsanPhotobucket..haha...bwk jap berenti jap...ble smpi je tingkat 3 sy berenti...waa...xsangka kwn sy ni nk tlg bwkkan bku teks akademik y byk tu..dah la bwk y sy punye dan y dy punye...hohoo...gagah nye dy!!y ni lg gagah....dy xberenti lsg..smpi kls br berenti klu x berenti nk x mne nye..huhu...br ler dy hlgkan penat lelah dy...huish..gagahnye mrka ni..sy tlg bwk bku2 arab je...eheh..bku arab tu ringan2 jePhotobucket...anyway,anywhy,anymore...sy berterima ksh sgt2 kat kwn sy y tlh tlg sy tu..bgs la dyPhotobucket...nk tau ape y kitOrang wat kat sek??dk main g kls ke kls...jap2 g kls kwn tu..jap2 g kls kwn 2...dah xdek geng dlm kls kitorang..so jelajah je la...ni br pertama kali sy dgr..ade kwn sy tu..ade ke ptt dy ckp kitorang duk ukur jln koridor..harhar..ape kejadahnye...mne xnye..dy ckp gtu sbb ms ade cgu dlm kls dy lg kitorang duk g mari g mari..dah boring sgtla duk dlm kls tu...cgu xmsk...last2 br cgu msk..tu pon kitorang msk duk skjp...cgu dah bg slm eh nk kuar..huhu...biasela kitorang ni prihatinPhotobucket...g mlwt kls ke kls..hehehe...........berbual nth ape2...

*i loVe my friends!!Photobucket

Raef -Peace and Blessing