-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta kedua-dua ibu bapa ku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta kaum kerabatku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta guru-guru ku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta sahabat-sahabatku terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cinta umat Islam terhadapMu-
-Ya Tuhanku, perdalamkanlah cintaku kepadaMu-
<3<3<3
-ISLAMKANLAH JIWAKU-

~AAMEEN..AAMEEN..AAMEEN..~

Wednesday, December 31, 2008

AwAs dGn EjaAn2 AnDa!!

tolong sebarkan if korang sume sayangkn ISLAM!!!! --> write 'makkah' but dont write 'mecca' coz 'mecca=house of wine'.. --> write 'muhammad' dont write 'mohd' coz 'mohd=dog with a big mouth'...write allah s.w.t' dun '4jji' coz '4jji' = for judas jesus isa almasih...send this to all musilm.. --> prkataan BYE adlh jarum sulit kristianyg BERMAKSUD dibwh naungan pope..JGN gnekn A'KUM sbb ia BERMAKSUD binatang dlm bhs yahudi..SEMEKOM plak brmksd celaka kamu..jd GUNAKAN prkataan SALAM as a singktn bg assalammualaikum...tlg foward pd umt islam yg laen..UTK ELAKKN DARI DIRI BUAT DOSA YG XDISENGAJAKN..

HatI Yang gElIsAh mEmIkIrKaN 5 PERKARA........

Seorang sufi bercerita tentang perjalanan jiwanya Dia berkata : Hatiku pernah gelisah memikirkan lima perkara Sehingga aku sibuk mencari jawabannya.Ternyata aku mendapatkannya dalam lima perkara pula...

Pertama, aku mencari berkah dalam mengejar keperluan hidup Aku menemukannya saat aku melakukan Shalat Dhuha...

Kedua,
aku mencari penerang dalam alam kubur Aku menemukannya saat aku melakukan Shalat Malam...

Ketiga,
aku mencari jawaban untuk pertanyaan Munkar dan Nakir Aku menemukannya saat aku membaca Al Qur’an...

Keempat,
aku mencari alat pegangan saat meniti Shiratal Mustaqim Aku menemukannya saat aku berpuasa dan bersedekah Dan ....

kelima,
aku mencari naungan Arasy Dan aku menemukannya saat aku mengasingkan diri dan beribadah kepada Allah Sekarang hatiku beristirahat dengan tenang

Tuesday, December 30, 2008

Mahasiswa-mahasiswi

Pesanan ringkas ini sy dpt dr rkn ym sy..

Digalakkan semua mahasiswa-mahasiswi mengikuti perkembangan yang berlaku di Gaza mulai hari ini(Ahad, 28/12/08) sehingga hari Sabtu akan datang 04/01/2009 melalui televisyen(berita), suratkhabar harian, web-web berita menerusi internet dan apa jua perantaraan yang boleh dicapai bagi mengikuti perkembangan ini dari semasa ke semasa. Sekurang-kurangnya 10 minit setiap hari. 2) Digalakkan semua mahasiswa-mahasiswi mengadakan solat hajat serta qunut nazilah(sama ada secara berjemaah atau bersendirian) secara berterusan dari hari ke hari. Galakkan ini bermula hari ini (Ahad, 28/12/08) sehingga akhir peperiksaan fasa pertama. 3) Bergelap selama 15 minit pada hari Sabtu akan datang, 04/01/2009(Sabtu malam Ahad) bermula jam 7.30 malam waktu Mesir...

Monday, December 29, 2008

BacaaN sEbElUm tdO...

---<@baca dOa sblm tD0Photobucket
---<@3 qul
---<@srh al-ikhlas sbyk 3x SUPAYA kita tdk terkena pukau
---<@beristighfar untk muslimin & muslimat SUPAYA diredhai mereka ---<@berselawat ke ats para nabi & rasul
---<@baca bismillah sbyk 21x
---<@baca ayt al-kursi
---<@mengucap 2kalimah syahadah

Photobucket *sama2 lah kita mngamalkannya.....

Mengumpat

Rasulullah SAW bersabda : "Takutlah ghibah(mengumpat). Ia lebih buruk dari zina. Lelaki berzina lalu taubat, Allah menerima taubatnya. Sedangkan Allah tidak mengampuni orang yang ghibah(mengumpat) sebelum orang yang diumpat memaafkannya"...nauzubillah..di kesempatan ini saye nk minta maaf kalo2 saye mengumpat atau terumpat rakan2 scr depan2 atau blkg2..saye insan yg lemah..sesungguhnya manusia itu sering lupa dan kerapkali melakukan kesilapan..skali lg saye mohon maaf kpd teman2 sume..sampai2kn lah dan same2 kite mohon maaf ngn teman2 kite..maafknku whai shbt2ku...

Bidadari yang Cantik Jelita

Mereka sangat cantik, memiliki suara-suara yang indah dan berakhlaq yang mulia. Mereka mengenakan pakaian yang paling bagus dan siapapun yang membicarakan diri mereka pasti akan digelitik kerinduan kepada mereka, seakan-akan dia sudah melihat secara langsung bidadari-bidadari itu. Siapapun ingin bertemu dengan mereka, ingin bersama mereka dan ingin hidup bersama mereka.

Semuanya itu adalah anugrah dari Alloh Subhanahu wa Ta’ala yang memberikan sifat-sifat terindah kepada mereka, yaitu bidadari-bidadari surga. Alloh Subhanahu wa Ta’ala mensifati wanita-wanita penghuni surga sebagai kawa’ib, jama’ dari ka’ib yang artinya gadis-gadis remaja. Yang memiliki bentuk tubuh yang merupakan bentuk wanita yang paling indah dan pas untuk gadis-gadis remaja. Alloh Subhanahu wa Ta’ala mensifati mereka sebagai bidadari-bidadari, karena kulit mereka yang indah dan putih bersih. Aisyah RadhiAllohu anha pernah berkata: “warna putih adalah separoh keindahan”

Bangsa Arab biasa menyanjung wanita dengan warna putih. Seorang penyair berkata:

Kulitnya putih bersih gairahnya tiada diragukan
laksana kijang Makkah yang tidak boleh dijadikan buruan
dia menjadi perhatian karena perkataannya lembut
Islam menghalanginya untuk mengucapkan perkataan jahat

Al-’In jama’ dari aina’, artinya wanita yang matanya lebar, yang berwarna hitam sangat hitam, dan yang berwarna puith sangat putih, bulu matanya panjang dan hitam. Alloh Subhanahu wa Ta’ala mensifati mereka sebagai bidadari-bidadari yang baik-baik lagi cantik, yaitu wanita yang menghimpun semua pesona lahir dan batin. Ciptaan dan akhlaknya sempurna, akhlaknya baik dan wajahnya cantk menawan. Alloh Subhanahu wa Ta’ala juga mensifati mereka sebagai wanita-wanita yang suci. Firman Alloh Subhanahu wa Ta’ala, yang artinya: ”Dan untuk mereka di dalamnya ada istri-istri yang suci.” (QS: Al-Baqarah: 25)

Makna dari Firman diatas adalah mereka suci, tidak pernah haid, tidak buang air kecil dan besar serta tidak kentut. Mereka tidak diusik dengan urusan-urusan wanita yang menggangu seperti yang terjadi di dunia. Batin mereka juga suci, tidak cemburu, tidak menyakiti dan tidak jahat. Alloh Subhanahu wa Ta’ala juga mensifati mereka sebagai wanita-wanita yang dipingit di dalam rumah. Artinya mereka hanya berhias dan bersolek untuk suaminya. Bahkan mereka tidak pernah keluar dari rumah suaminya, tidak melayani kecuali suaminya. Alloh Subhanahu wa Ta’ala juga mensifati mereka sebagai wanita-wanita yang tidak liar pandangannya. Sifat ini lebih sempurna lagi. Oleh karena itu bidadari yang seperti ini diperuntukkan bagi para penghuni dua surga yang tertinggi. Diantara wanita memang ada yang tidak mau memandang suaminya dengan pandangan yang liar, karena cinta dan keridhaanyya, dan dia juga tidak mau memamndang kepada laki-laki selain suaminya, sebagaimana yang dikatakan dalam sebuah syair: Ku tak mau pandanganmu liar ke sekitar jika kau ingin cinta kita selalu mekar.

Di samping keadaan mereka yang dipingit di dalam rumah dan tidak liar pandangannnya, mereka juga merupakan wanita-wanita gadis, bergairah penuh cinta dan sebaya umurnya. Aisyah RadhiAllohu anha, pernah bertanya kepad Rasululloh Shallallahu’alaihi wasallam, yang artinya: “Wahai Rasululloh Shallallahu’alaihi wasallam, andaikata engkau melewati rerumputan yang pernah dijadikan tempat menggembala dan rerumputan yang belum pernah dijadikan tempat menggambala, maka dimanakah engkau menempatkan onta gembalamu?” Beliau menjawab,”Di tempat yang belum dijadikan tempat gembalaan.” (Ditakhrij Muslim) Dengan kata lain, beliau tidak pernah menikahi perawan selain dari Aisyah.

Rasululloh Shallallahu’alaihi wasallam bertanya kepada Jabir yang menikahi seorang janda, yang artinya: ”Mengapa tidak engkau nikahi wanita gadis agar engkau bisa mencandainya dan ia pun mencandaimu?” (Diriwayatkan Asy-Syaikhany)

Sifat bidadari penghuni surga yang lain adalah Al-’Urub, jama’ dari al-arub, artinya mencerminkan rupa yang lemah lembut, sikap yang luwes, perlakuan yang baik terhadap suami dan penuh cinta. Ucapan, tingkah laku dan gerak-geriknya serba halus.

Al-Bukhary berkata di dalam Shahihnya, “Al-’Urub, jama’ dari tirbin. Jika dikatakan, Fulan tirbiyyun”, artinya Fulan berumur sebaya dengan orang yang dimaksudkan. Jadi mereka itu sebaya umurnya, sama-sama masih muda, tidak terlalu muda dan tidak pula tua. Usia mereka adalah usia remaja. Alloh Subhanahu wa Ta’ala menyerupakan mereka dengan mutiara yang terpendam, dengan telur yang terjaga, seperti Yaqut dan Marjan. Mutiara diambil kebeningan, kecemerlangan dan kehalusan sentuhannya. Putih telor yang tersembunyi adalah sesuatu yang tidak pernah dipegang oleh tangan manusia, berwarna puith kekuning-kuningan. Berbeda dengan putih murni yang tidak ada warna kuning atau merehnya. Yaqut dan Marjan diambil keindahan warnanya dan kebeningannya.

Semoga para wanita-wanita di dunia ini mampu memperoleh kedudukan untuk menjadi Bidadari-Bidadari yang lebih mulia dari Bidadari-Bidadari yang tidak pernah hidup di dunia ini. Wallahu A’lam

(Sumber Rujukan: Raudhah Al-Muhibbin wa Nuzhah Al-Musytaqin [Taman Orang-orang Jatuh Cinta dan Memendam Rindu], karya Ibnu Qoyyim Al-Jauziyyah)

Berteladan dari kisah Aisyah radhiyallahu anha

MediaMuslim.Info - Ibunya orang beriman, isteri nabi Muhammad sekaligus putri dari as-sidiq adalah sosok yang pantas diteladani oleh seluruh mu’minah di sepanjang zaman. Ia adalah wanita pemilik kemuliaan yang tak tertandingi Aisyah -lah manusia yang paling berilmu tentang al quran, karena kehidupannya yang selalu bersanding dengan pembawa risalah islam, dan beliau menyaksikan Al quran yang turun di rumah beliau. Paling berilmu, karena paham bagaimana wujud penjabaran Al quran dalam kehidupan sehari-hari, dipraktikkan dalam perkataan, perbuatan, budi pekerti, akhlaq dan adab oleh rasulullah shallallahu alaihi wa sallam. Beliau pula wanita yang paling berilmu tentang hadits, fikih, pengobatan, syair dan hikmah. Sehingga sangat wajar ketika abu bardah mengatakan : “apabila ada sebuah permasalahan yang tidak diketahui di zaman sahabat , maka kami bertanya kepada aisyah, dan kami memperoleh ilmu dari beliau”.

Seorang sahabat yang lain mengatakan “saya tidak mengetahui ada orang yang lebih berilmu tentang al quran, faraidh(ilmu waris) , halal dan haram, syair, sejarah dan nasab kecuali aisyah”.

Di kesempatan yang lain kita akan dapatkan bagaimana wujud konkrit tarbiyah di atas manhaj nabawi pada diri aisyah. Umar bin khatab ketika menjelang wafat , berkata kepada abdullah (anaknya). “Pergilah kepada Aisyah, sampaikan salamku padanya, dan mintakan ijin agar aku diperbolehkan dimakamkan di rumahnya bersama Rasulullah dan Abu Bakar. Maka Abdullah pun mendatangi aisyah dan menyampaikan pesan ayahnya. Aisyah mengatakan “baik dan ini adalah sebuah kemuliaan” dan melanjutkan dengan berkata “wahai anakku, sampaikan salamku kepada Umar , dan katakan padanya jangan tinggalkan umat Muhammad tanpa pimpinan, pilihlah khalifah bagi umat dan jangan tinggalkan umat dalam keadaan sia-sia setelahmu, karena aku takut terjadi fitnah atas umat ini.”

Wahai wanita mukminah, saksikanlah bagaimana keagungan perjalanan mereka yang ditarbiyah dalam rumah-tangga nabi. Perhatikan bagaimanakah nasehat dan pandangan aisyah untuk mengangkat khalifah setelah Umar, karena khawatir terjadinya fitnah. Seakan aisyah menyaksikan hal-hal yang akan berlangsung di masa mendatang, padahal tidaklah ia tahu tentang hal yang ghaib, namun ini adalah firasat seorang mukmin yang beriman kepada Allah dan RasulNya. Beliau tak hanya sebatas melihat tentang dekatnya kematian umar dan tentang masalah di mana Umar akan dimakamkan, namun beliau melihat bagaimana kehidupan umat Islam setelah Umar meninggal. Dari sini terlihat keluasan pandangan, jauhnya pemikiran ke depan dan sekaligus perhatian yang sangat besar tentang urusan umat Islam. Inilah yang semestinya diteladani oleh wanita mukminah di zaman ini.

Sosok seorang Aisyah rhadiyallahu anha, memberikan ibrah yang berharga bagi para mukminah. Kedalaman ilmu, kecerdasan dan perhatiannya terhadap umat adalah warisan yang berharga yang terus bisa diwarisi sampai hari ini. Terbukti dengan kedudukan beliau yang tercakup dalam tujuh orang di kalangan shabat yang banyak menghafal fatwa-fatwa dari para sahabat.

Panji Islam di sepanjang sejarah akan selalu tegak dengan para penyandangnya. Dan Aisyah adalah salah satu penegak panji Islam di awal terbitnya cahaya Islam. Sebuah bukti bahwa wanita pun memiliki peran yang sangat besar dalam memperjuangkan Islam. Tidak hanya untuk membuang waktu untuk berbagai pekerjaan yang sia-sia, sebagaimana yang dilakukan oleh mayoritas muslimah di zaman ini.

Panji Islam memang akan tetap tegak dengan para pejuangnya sepanjang masa. Namun apakah kita para wanita mukminah menjadi bagian dari penyandang dan penegak risalah atau tidak, maka jawabnya ada pada diri kita.

WasIat seorang sUami kPd iSterinya...

Daripada `Aisyah R.A , telah berwasiat RasuluLlah s.a.w dengan sabda baginda :

“Hai `Aisyah, aku berwasiatkan wasiat ini, maka hafazkanlah olehmu akannya. Engkau akan senantiasa di dalam kebajikan selagi engkau menghafali wasiatku ini.”

“Hai `Aisyah, peliharalah dirimu kerana bahawasanya kebanyakan kaum wanita menjadi isi neraka dan kayu apinya.”

Lalu aku bertanya : “Wahai RasuluLlah, mengapakah sehingga terjadinya sedemikian?”

Jawab baginda : “Kerana mereka tidak sabar di atas kesusahan, tidak memuji ALlah atas kemurahan`NYA, mengkufuri nikmat`NYA, banyak berkata pada perkara yang sia~sia. Kaum perempuan juga kurang pada akal dan agamanya. Adapun kurangnya pada agama, bahawasanya perempuan itu pada setiap bulan meninggalkan solat sekian~sekian harinya dan keadaan kurang akal adalah ALlah s.w.t menjadikan 2 orang saksi wanita bagi ganti seorang saksi lelaki.

Hai `Aisyah, adalah kebanyakan wanita apabila diberi, tiada bersyukur; dan apabila ditimpa bencana tidak sabar. Apabila dipalingkan muka daripada mereka, mereka akan mengadu~ngadu serta mengkufuri nikmat”.

Aku bertanya lagi, “Ya RasuluLlah, bagaimanakah yang dikatakan mengkufuri nikmat itu?”

Sabdanya, “Kerana bahawasanya wanita itu di bawah jagaan kaum lelaki, kemudian beroleh anak 2 atau 3 orang, lalu ia berkata, demi ALlah tiada aku lihat padamu (suaminya) walau 1 kebajikan pun. Hai `Aisyah, apabila berkata seseorang wanita kepada suaminya “tiadalah kulihat 1 kebajikan pun daripadamu”, maka ditolak oleh ALlah segala amalannya”.

“Apabila seseorang wanita menyakiti suaminya dengan lidah, maka ALlah akan menjadikan lidahnya pada hari kiamat sepanjang 70 hasta lalu diikat ke belakang tengkuknya”.

“Seseorang wanita yang memandang suaminya dengan pandangan jahat dan memalingkan mukanya daripada suaminya, maka pada hari akhirat ALlah menghempas muka dan tubuhnya”.

“Apabila seseorang wanita itu tidak bertukar tempat tidur atau berpindah tempat tidur serta menyukarkan kerja suami, mengingkari nikmat yang diberi suami atau khianat pada dirinya, ia akan dihitamkan mukanya di akhirat dan kelabu warna matanya. Akan diikat ubun-ubunnya pada kakinya lalu diletakkan syaitan di atas mukanya di dalam neraka”.

“Apabila seseorang wanita bersolat untuk Tuhannya, kemudian berdoa untuk dirinya tetapi tidak berdoa untuk suaminya, maka solatnya itu akan dipukulkan ke mukanya sehinggalah ia mendoakan untuk suaminya, kemudian barulah ia berdoa untuk dirinya”.

“Hai `Aisyah, apabila wanita ditimpakan bala, lalu ia menampar~nampar muka dan mencarik~carikkan kainnya, maka adalah ia bersama isteri Nabi Nuh dan isteri Nabi Luth di dalam neraka. Dan ia akan berputus asa daripada segala kebajikan akhirat dan daripada syafa`at di akhirat”.

“Hai `Aisyah, apabila meratap wanita di atas kematian, maka ALlah menjadikan lidahnya sepanjang 70 hasta lalu diseret ke dalam neraka bersama orang~orang yang mengikutinya”.

“Hai `Aisyah, tiadalah seseorang lelaki itu masuk ke rumahnya dengan memberi salam kepada ahli keluarganya melainkan akan diberi banyak kebajikan kepada rumah itu dan dihindarkan daripada mereka papa. Dia dan ahlinya adalah senantiasa di dalam nikmat dunia serta nikmat akhirat”.

“Hai `Aisyah, terlalu kerap sahabat ynag aku kasihi, Jibril; mengingatkanku mengenai kebajikan wanita sehingga aku merasakan bahawa mentalakkan wanita itu akan diharamkan. Hai `Aisyah, akulah pembela wanita yang ditalakkan oleh suaminya tetapi ia tidak memberi mahar kepada wanita itu”.

“Apabila lelaki menegah hak isterinya (pakaian, makanan, dan sebagainya) maka ALlah s.w.t akan menegahnya daripada nikmat syurga pada hari akhirat nanti”.

“Apabila lelaki yang beristeri ramai tidak berlaku adil antara mereka; tidak sama pada giliran tidur, nafkah, pakaian, makanan dan pandangan; maka ia akan dilaknat oleh ALlah juga malaikat dan manusia sekaliannya”.

“Hai `Aisyah, tidak hamil seseorang wanita daripada benih suaminya melainkan pada waktu ia mengandung itu akan diberi pahala seperti pahala puasa pada siang hari dan seperti pahala orang solat sepanjang malam serta pahala orang yang berperang di jalan ALlah”.

“Tidaklah seseorang wanita yang melahirkan anaknya itu melainkan setiap kesakitan itu seperti memerdekakan seorang hamba dan setiap kali ia menyusukan juga seperti memerdekakan seorang hamba. Hai `Aisyah, apabila seseorang wanita mengeluarkan susu untuk anaknya, maka berseru suara dari langit : Hai wanita, cukuplah pada amalan yang lalu, maka cukuplah baginya amalan~amalan yang akan datang”.

“Hai `Aisyah, apabila seseorang wanita meringankan mahar kahwinnya dan isi hantarannya, maka setiap dirham yang dikurangkan itu adalah haji yang mabrur dan umrah yang makbul. Dan diampunkan dosanya serta dosa yang lampau; sama ada disengaja atau tidak disengaja”.

“Apabila seseorang wanita itu bersabar atas kejahatan suaminya, maka ia seperti pahala orang yang menumpahkan darah dalam perang sabiliLlah. Selain itu, ia tergolong dalam golongan ‘qanitaat’ (banyak ibadah), ‘zakiraat’ (kuat mengingati ALlah), muslimin dan mukminat yang banyak beribadah”.

“Maka, bersungguh~sungguhlah kamu. Nescaya kamu akan bersahabat dengan pengikut wanita Nabi Yusuf, Nabi Daud, Nabi Adam, Nabi Nuh, dan Nabi Luth”.

Thursday, December 25, 2008

Rah$iA bAnTaL.....

Terdapat beberapa ketegori bantal dan perwatakan:- Photobucket

1) Memeluk Bantal

Mereka yang suka memeluk bantal biasanya berjiwa seni. Mereka mempunyai penghargaan yang tinggi terhadap lukisan, muzik dan sastera. Perasaan mereka halus dan jiwa mereka romantik. Kadangkala ada yang boleh membaca peristiwa yang akan berlaku melalui mimpiPhotobucket. Mereka juga sangat prihatin terhadap kesusilaan.

2) Menggunakan Banyak Bantal

Mereka biasanya kurang kenyakinan. Dalam kehidupan seharian mereka memerlukan banyak pendamping. Mereka jarang membuat keputusan sendiri, sebaliknya mendapatkan pandangan orang lain.

3) Tidur Dengan Satu Bantal

Mereka bukan jenis mengada-ngada dan boleh menerima keadaan seadanya. Mereka juga membuat keputusan berdasarkan fikiran dan bukan nafsu semata-mataPhotobucket.

4) Meletakkan Bantal Di Bawah Kaki

Mereka mempunyai sifat kurang baikPhotobucket. Mereka jarang bergaul dgn org ramai, malah kaku dalam pergaulan. Ini menyebabkan mereka cenderung bersifat egois. Mereka juga gemar menempuh jalan pintas untuk mencapai cita2. Mereka tdk suka berusaha.

5) Tidur tanpa Bantal

Mereka memiliki sifat percaya diri yang sangat tinggi.
Kadangkala sifat percaya diri ini akhirnya akan membawa kepada sifat ego.

6) Tidak punya bantalPhotobucket

Kasihan betul... pergi kedai belilah satu..murah jeeee

biar susah, jangan menyusahkan. .Photobuckethihihihi(bawang pom pndai ske..)

skadar menghiburkan hati..

Wednesday, December 24, 2008

bEtOl KE????????

Photobuckettlg bg perhatian...tok guru nik aziz ade bgtau,,bliau b'mimpi shari krismas mnusia akn mnrima bala..jd tok guru minta buat slt hjt..mOga2 kita smua slmt..cume nk gtau je..nth btol ke tdkPhotobucket..tp xpela..klu kte buat slt hjt pon bknnye rugi,,tp blh pahala kan..kan..kan...malah sy ucp syukur alhmdulillah klu xjd..dah la ari jumaat plk tu mende tuh..tkotnyeeee...Photobucket

Tuesday, December 23, 2008

JANGAN...........

Jgn ucp SLMT HARI NATAL n MERRY CHRISMASPhotobucket..ini krn ia brmaksud,,,'SEJAHTERA KE ATAS TUHAN JESUS'..rOsak aQidah & blh meNyebabkan syirik!jd ucaplah mely clismas klu nk ucp..kan laen bunyiknye tuuuu...jD apakah pEnDapat kOrang???hmm..blh x??
RENUNG2KaN...

Photobucketwassalam...

Monday, December 22, 2008

rEzuk PMR Dah nk mELetOp!!!

tadi sy pergi dinner umh atOK..ble sdh mkn tuh,,auntie sy ckp "kakak rezuk 30"..sy ni duk mikirPhotobucket,,ape 30 tuh??blh duit rm30 ka klu untk '1A'??waaaaaPhotobucket...klu gtu bEst nooo....ehehe...sape y xnk duit org bg,,,free lak tuh...heheh...sy ni tkejut sbnrnrnye ble dy ckp gtu..upe2 nye,,,rezuk dah nk meletOp 30hb ni...cOnfirm!!alamak~~rezuk dh nk kuar...aaaaaaa....tdkPhotobucket!!!!mcmane nie??sy tertanye2 pd dri sndiriPhotobucket..knp perlu takOt??dan knp prlu bimbang??huhuh...xde mknenye...lgpon rezuk tuh bkannye mkn Org...cme mkn perasaan org je..klu cemerlang ,tuan pnye rezuk tu happy~~bak kata org puteh "happy-gO-lucky"Photobucket...ngee~~sy hrp sy dpt rezuk y cemerlang..klu y baek xbrape baek tu,,tuan empunye rezuk ni(aii~tau2 je la..)Photobucket... sy ni biasanye relax ja...coOl gtu lorhPhotobucket..tp xpe rezuk dah nk kuar,,,wt2 cool je lah meskipOn driku takOt...huhuhuhh...rase cam xnk amek jer rezuk tuh...tkOtPhotobucket...ngee~~xpe...30hb12 ni ehhh...xpe2,,,i'll wait 4 u!!

Photobucketkpd bdk2 f3 sy ucpkan smOga kalian dpt rezuk y cEmErlang...amin~~

Sunday, December 21, 2008

mahu m'jadi spt dy...

muslimah Pictures, Images and Photos

insyaAllah tercapai sblm ajal menjemput..Photobucket alahai,,,sedih plop rasonyo...huhuhu..

AsSaLaMuALAikuM....................

aku ni bdk baru bljr nk wat blog..sO,y mne2 ade slh tu,jgn la gelak lak..huhu...kOrang blh panggil aku JAMILAH...sbnrnye...aku jd tertarik nk wt blog ni..xtau la knp..mungkin sbb aku tgk blog2 y laen tu nmpk cm best je wt blog..so apelagi aku pon nk try la jgk..yg mne2 arif ttg wt blog ni,,,,bg la tunjuk ajr kat aku sdkt demi sdkt..sesape y view blog aku ni,,,,sila2 la add aku jd member korang..kita share pengalaman ke ilmu2 y bfaedah ke....ape lg ek aku nk ckp??hmm...rsnye dah ckup la...so i2 sjla....


wassalam=)

Raef -Peace and Blessing